Abstract
Bu araştırmanın amacı, coğrafya öğretmen adaylarının, “coğrafya algılarını” analiz etmek ve çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırmada çalışma grubunu, Türkiye’deki mevcut bütün coğrafya eğitimi programlarının bulunduğu sekiz (8) üniversitenin coğrafya öğretmenliği programına devam eden 418 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 22 maddelik 5 dereceli Likert tipi bir “Coğrafya algı ölçeği” ile öğrencilerin kişisel bilgilerini elde etmeye yönelik 5 sorudan oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, coğrafya öğretmen adaylarının, coğrafya algıları; “(1)Bilimsel, (2)Küresel, (3)Politik ve (4)Ulusal Coğrafya” olmak üzere dört coğrafya matrisi/ faktörü biçiminde elde edilmiştir. Ayrıca; Coğrafya öğretmen adaylarının “coğrafya algılarını” yansıtan bu matrislerin, cinsiyet, sınıf düzeyi, üniversite ve bölgesel dağılışlara göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.