Research Article
BibTex RIS Cite

THE EFFECTIVENESS OF THE SYSTEMATIC TEACHING

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 2075 - 2095, 01.04.2011

Abstract

The aim of this study is to determine the effectiveness of the systematic teaching in the teaching of Life Sciences in the 3rd grade of Elementary Education. In the study, the themes of "yesterday, today and tomorrow" were taught using these two different curricula. For one group, Ministry of Educations' current program, for the other group systematic teaching approach was used. The study was conducted according to the pre-test and post-test control groups' framework. The 48 students from Atilla Primary School were chosen as the study group and the implementation was performed in the 2005-2006 academic year. The results of the study showed that the success of the students in the experimental group was significantly higher than that of the students in the control group and more permanently in comparison with the learners in the current teaching.

DİZGELİ ÖĞRETİM ETKİNLİLİĞİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 2075 - 2095, 01.04.2011

Abstract

Bu araştırmanın amacı, dizgeli öğretim yaklaşımına göre işlenen ilköğretim 3. sınıf Hayat Bilgisi dersinin etkililiğini ortaya koymaktır. Araştırmada, ilköğretim 3. sınıfta okutulan Hayat Bilgisi dersinin “dün, bugün yarın” temasının kazanımları iki farklı program kullanılarak öğretilmiştir. Araştırma; öntest-sontest kontrol gruplu desen üzerinde yürütülmüştür. Çalışma grubu olarak Ankara‟da Atilla ilköğretim okulundaki 3. sınıflarda toplam 48 öğrenci belirlenmiş ve 2005–2006 öğretim yılında uygulama yapılmıştır. Araştırma sonucunda dizgeli öğretimin yapıldığı deney grubu öğrencilerinin erişi puanları, MEB programının uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin erişi puanlarından anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur ve bu davranışlar kalıcı olmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

M.Osman Kurtkan Kapıcıoğlu This is me

Publication Date April 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Kapıcıoğlu, M. K. (2011). DİZGELİ ÖĞRETİM ETKİNLİLİĞİ. Education Sciences, 6(3), 2075-2095.
AMA Kapıcıoğlu MK. DİZGELİ ÖĞRETİM ETKİNLİLİĞİ. Education Sciences. April 2011;6(3):2075-2095.
Chicago Kapıcıoğlu, M.Osman Kurtkan. “DİZGELİ ÖĞRETİM ETKİNLİLİĞİ”. Education Sciences 6, no. 3 (April 2011): 2075-95.
EndNote Kapıcıoğlu MK (April 1, 2011) DİZGELİ ÖĞRETİM ETKİNLİLİĞİ. Education Sciences 6 3 2075–2095.
IEEE M. K. Kapıcıoğlu, “DİZGELİ ÖĞRETİM ETKİNLİLİĞİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 3, pp. 2075–2095, 2011.
ISNAD Kapıcıoğlu, M.Osman Kurtkan. “DİZGELİ ÖĞRETİM ETKİNLİLİĞİ”. Education Sciences 6/3 (April 2011), 2075-2095.
JAMA Kapıcıoğlu MK. DİZGELİ ÖĞRETİM ETKİNLİLİĞİ. Education Sciences. 2011;6:2075–2095.
MLA Kapıcıoğlu, M.Osman Kurtkan. “DİZGELİ ÖĞRETİM ETKİNLİLİĞİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 3, 2011, pp. 2075-9.
Vancouver Kapıcıoğlu MK. DİZGELİ ÖĞRETİM ETKİNLİLİĞİ. Education Sciences. 2011;6(3):2075-9.