Research Article
BibTex RIS Cite

THE LEVEL OF ACCOUNTABILITY OF SCHOOL MANAGERS ACCORTING TO THE IDEAS OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 2110 - 2122, 01.04.2011

Abstract

The aim of this study is to determine the level of accountability behaviours of school managers according to the ideas of primary school teachers. The population is consisted of 2154 teachers working in primary schools in Kastamonu. The sample is consisted of 210 teachers who have been chosen randomly. In this study "The Accountability of School Manager" scale which was developed by Celep and Öztürk (2009) was used to determine the accountability behaviours of school managers. According to the results of the study, it seems that school managers' accordance to the responsibility, clarity and respondence behaviours is of medium level.

İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 2110 - 2122, 01.04.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre okul müdürlerinin hesap verebilirlik davranışları gösterme düzeylerini saptamaktır. Araştırmaya Kastamonu'da ilköğretim okullarında görev yapan 215 öğretmen katılmıştır. Araştırmada Celep ve Öztürk (2009) tarafından geliştirilen "Okul Müdürünün Hesap Verebilirliği" ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre okul yöneticilerinin hesap verebilirliğin sorumluluk, açıklık ve cevap verebilirlik boyutu kapsamına giren davranışlara orta düzeyde uygunluk gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Nezahat Güçlü This is me

Ali Çağatay Kılınç This is me

Publication Date April 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Güçlü, N., & Kılınç, A. Ç. (2011). İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ. Education Sciences, 6(3), 2110-2122.
AMA Güçlü N, Kılınç AÇ. İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ. Education Sciences. April 2011;6(3):2110-2122.
Chicago Güçlü, Nezahat, and Ali Çağatay Kılınç. “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ”. Education Sciences 6, no. 3 (April 2011): 2110-22.
EndNote Güçlü N, Kılınç AÇ (April 1, 2011) İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ. Education Sciences 6 3 2110–2122.
IEEE N. Güçlü and A. Ç. Kılınç, “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 3, pp. 2110–2122, 2011.
ISNAD Güçlü, Nezahat - Kılınç, Ali Çağatay. “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ”. Education Sciences 6/3 (April 2011), 2110-2122.
JAMA Güçlü N, Kılınç AÇ. İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ. Education Sciences. 2011;6:2110–2122.
MLA Güçlü, Nezahat and Ali Çağatay Kılınç. “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 3, 2011, pp. 2110-22.
Vancouver Güçlü N, Kılınç AÇ. İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN HESAP VEREBİLİRLİK DÜZEYLERİ. Education Sciences. 2011;6(3):2110-22.