Research Article
BibTex RIS Cite

USING STORIES TO TEACH A FOREIGN LANGUAGE

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 2133 - 2147, 01.04.2011

Abstract

This theoretical study discusses the benefits of using narrative texts, including fairy tales and short stories, in teaching a foreign language, basing its argument on biological, cognitive and psychological foundations of learning. When the language input is given in a closed and coherent context such as stories, the storage, retrieval and use of input will be easier by the mind/brain since the new linguistic input is likely to establish connections with already existing concepts in long term memory. Narrative texts generate a particular interest, thus motivation, in the learners posing the questions “Who does what to whom?” and “What is going to happen next?”. Consequently, when stories are used to teach a foreign language, they foster learning significantly

YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖYKÜ KULLANIMI

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 2133 - 2147, 01.04.2011

Abstract

Bu kuramsal çalışma, öğrenmenin biyolojik, psikolojik ve bilişsel temellerine dayalı olarak, yabancı dil öğreniminde/öğretiminde, masalları da içine alan, öykü metinlerinin kullanılmasının öğrenmeye katkısını tartışmaktadır. Anlatı metinleri, bağdaşıklığı yüksek, dinleyici veya okuyucunun zihninde sürekli olarak “Kim kime ne yapacak? ve “Bundan sonra ne olacak?”sorularını canlı tutan metinler olması ve hem yapısal, hem içerik bakımından yeniden yapılandırılabilirlik özellikleri nedeniyle öğrenmeyi hem kolay hem kalıcı kılacaktır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mehmet Özcan This is me

Publication Date April 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Özcan, M. (2011). YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖYKÜ KULLANIMI. Education Sciences, 6(3), 2133-2147.
AMA Özcan M. YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖYKÜ KULLANIMI. Education Sciences. April 2011;6(3):2133-2147.
Chicago Özcan, Mehmet. “YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖYKÜ KULLANIMI”. Education Sciences 6, no. 3 (April 2011): 2133-47.
EndNote Özcan M (April 1, 2011) YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖYKÜ KULLANIMI. Education Sciences 6 3 2133–2147.
IEEE M. Özcan, “YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖYKÜ KULLANIMI”, Education Sciences, vol. 6, no. 3, pp. 2133–2147, 2011.
ISNAD Özcan, Mehmet. “YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖYKÜ KULLANIMI”. Education Sciences 6/3 (April 2011), 2133-2147.
JAMA Özcan M. YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖYKÜ KULLANIMI. Education Sciences. 2011;6:2133–2147.
MLA Özcan, Mehmet. “YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖYKÜ KULLANIMI”. Education Sciences, vol. 6, no. 3, 2011, pp. 2133-47.
Vancouver Özcan M. YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖYKÜ KULLANIMI. Education Sciences. 2011;6(3):2133-47.