Research Article
BibTex RIS Cite

PROSPECTIVE TEACHERS' LEVELS OF ANXIETY ABOUT MISBEHAVIORS

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 2175 - 2187, 01.04.2011

Abstract

This study aims at revealing prospective teachers' levels of anxiety about misbehaviors. Accordingly, a scale containing 50 student misbehaviors, which prospective teachers can encounter in their professional lives and intending to measure their levels of anxiety about these behaviors was administered to 193 prospective teachers attending Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Education. The 3-grade scale questioned whether total scores of prospective teachers varied significantly according to the variables of gender, teaching type and department. Research findings indicated that prospective teachers' levels of anxiety about misbehaviors did not significantly vary by the variables of gender and teaching type, but on department basis, students of department of computer education and instructional technologies felt less anxiety, though not significantly, when compared to students of classroom teaching and science teaching departments. On the other hand, considering the gender variable, female prospective teachers had significantly higher anxiety when compared to the male prospective teachers.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARDAN KAYGILANMA DÜZEYLERİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 2175 - 2187, 01.04.2011

Abstract

Bu araştırma öğretmen adaylarının istenmeyen öğrenci davranışlarından kaygılanma düzeylerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda 193 öğretmen adayına meslek hayatlarında karşılaşabilecekleri 50 istenmeyen öğrenci davranışından oluşan ve bu davranışlardan kaygılanma düzeylerini ölmeye çalışan bir ölçek uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının istenmeyen davranışlardan kaygılanma düzeylerinin bölüm değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı fakat cinsiyet değişkeni açısından ise kız öğrencilerin kaygısının erkek öğrencilerden anlamlı olarak daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

MEHMET KAAN Demir This is me

Publication Date April 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Demir, M. K. (2011). ÖĞRETMEN ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARDAN KAYGILANMA DÜZEYLERİ. Education Sciences, 6(3), 2175-2187.
AMA Demir MK. ÖĞRETMEN ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARDAN KAYGILANMA DÜZEYLERİ. Education Sciences. April 2011;6(3):2175-2187.
Chicago Demir, MEHMET KAAN. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARDAN KAYGILANMA DÜZEYLERİ”. Education Sciences 6, no. 3 (April 2011): 2175-87.
EndNote Demir MK (April 1, 2011) ÖĞRETMEN ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARDAN KAYGILANMA DÜZEYLERİ. Education Sciences 6 3 2175–2187.
IEEE M. K. Demir, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARDAN KAYGILANMA DÜZEYLERİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 3, pp. 2175–2187, 2011.
ISNAD Demir, MEHMET KAAN. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARDAN KAYGILANMA DÜZEYLERİ”. Education Sciences 6/3 (April 2011), 2175-2187.
JAMA Demir MK. ÖĞRETMEN ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARDAN KAYGILANMA DÜZEYLERİ. Education Sciences. 2011;6:2175–2187.
MLA Demir, MEHMET KAAN. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARDAN KAYGILANMA DÜZEYLERİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 3, 2011, pp. 2175-87.
Vancouver Demir MK. ÖĞRETMEN ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARDAN KAYGILANMA DÜZEYLERİ. Education Sciences. 2011;6(3):2175-87.