Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 2262 - 2270, 01.04.2011

Abstract

OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (TRABZON İLİ ÖRNEĞİ)

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 2262 - 2270, 01.04.2011

Abstract

Bu çalışma okul yöneticilerinin öz-yeterlik inançlarını cinsiyet, hizmet süresi, eğitim durumu, okulun düzeyi ve mesleği seçme durumu gibi değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma gurubu, 2009- 2010 Eğitim-Öğretim yılında Trabzon ilinde görev yapmakta olan 172 ilk ve ortaöğretim okul yöneticisinden oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda; erkek okul yöneticilerinin kadın yöneticilere göre, hizmet yılı 10-15, 15-20 ve 20 üstü olanların hizmet süresi 5–10 yıl olanlara göre, yüksek lisans mezunlarının lisans mezunlarına göre, ortaöğretim okul yöneticilerinin ilköğretim okulu yöneticilerine göre, mesleği isteyerek ve istemeyerek seçenlerin ise mesleği tesadüfen seçenlere göre anlamlı ölçüde yüksek öz-yeterlik düzeyine sahip oldukları belirlenmiştir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Hatice Odacı This is me

Nihal Bayraktar This is me

Publication Date April 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Odacı, H., & Bayraktar, N. (2011). OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (TRABZON İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences, 6(3), 2262-2270.
AMA Odacı H, Bayraktar N. OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (TRABZON İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences. April 2011;6(3):2262-2270.
Chicago Odacı, Hatice, and Nihal Bayraktar. “OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (TRABZON İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 6, no. 3 (April 2011): 2262-70.
EndNote Odacı H, Bayraktar N (April 1, 2011) OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (TRABZON İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences 6 3 2262–2270.
IEEE H. Odacı and N. Bayraktar, “OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (TRABZON İLİ ÖRNEĞİ)”, Education Sciences, vol. 6, no. 3, pp. 2262–2270, 2011.
ISNAD Odacı, Hatice - Bayraktar, Nihal. “OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (TRABZON İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 6/3 (April 2011), 2262-2270.
JAMA Odacı H, Bayraktar N. OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (TRABZON İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences. 2011;6:2262–2270.
MLA Odacı, Hatice and Nihal Bayraktar. “OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (TRABZON İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, vol. 6, no. 3, 2011, pp. 2262-70.
Vancouver Odacı H, Bayraktar N. OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (TRABZON İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences. 2011;6(3):2262-70.