Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 2313 - 2327, 01.04.2011

Abstract

SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 2313 - 2327, 01.04.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sınıf öğretmenleri, fen ve teknoloji öğretmenleri ile Türkçe öğretmenlerinin öğretme stillerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın evrenini 2009-2010 öğretim yılında İzmir ili Karabağlar ilçesi ilköğretim okullarında görev yapmakta olan Türkçe, fen ve teknoloji ve sınıf öğretmenleri olmak üzere, toplam 410 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklemini ise 132’i kadın, 78’ü erkek olmak üzere random yolla seçilen toplam 210 öğretmen oluşturmaktadır.Buna göre evren, örneklemin %52.50’sini temsil etmektedir. Araştırmanın verileri, dil geçerliği Süral (2010) tarafından yapılan Grasha-Reichmann Öğretme Stilleri Ölçeği (GRTSS, 1994) ile toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, örneklem grubunda yer alan öğretmenlerin sırasıyla rehber öğretme stili başta olmak üzere kişisel, danışman gibi öğrenci merkezli öğretim stilleri tercih ettikleri görülmüştür. Bununla birlikte öğretmenlerin belirli öğretme stilleri ile cinsiyet, yaş, mezun olunan okul türü, kıdem yılı, branş değişkenleri arasında anlamlı farklar bulunmuştur.  

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Asuman Seda Saracaloglu This is me

Nurhak Cem Dedebali This is me

Publication Date April 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Saracaloglu, A. S., & Dedebali, N. C. (2011). SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(3), 2313-2327.
AMA Saracaloglu AS, Dedebali NC. SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. April 2011;6(3):2313-2327.
Chicago Saracaloglu, Asuman Seda, and Nurhak Cem Dedebali. “SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, no. 3 (April 2011): 2313-27.
EndNote Saracaloglu AS, Dedebali NC (April 1, 2011) SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 6 3 2313–2327.
IEEE A. S. Saracaloglu and N. C. Dedebali, “SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 3, pp. 2313–2327, 2011.
ISNAD Saracaloglu, Asuman Seda - Dedebali, Nurhak Cem. “SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/3 (April 2011), 2313-2327.
JAMA Saracaloglu AS, Dedebali NC. SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2011;6:2313–2327.
MLA Saracaloglu, Asuman Seda and Nurhak Cem Dedebali. “SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 3, 2011, pp. 2313-27.
Vancouver Saracaloglu AS, Dedebali NC. SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2011;6(3):2313-27.