Araştırma, okul öncesi kurumlara devam eden çocukların davranış problemlerinin çocuğun yaş, cinsiyet, doğum sırası, kardeş sayısı, ana-baba yaşı, mesleği, eğitim durumu, ailenin gelir durumu ve ailede başka yetişkinlerin olması değişkenleriyle ilişkisini incelemek amacıyla planlanmıştır. Araştırmada 2007-2008 bahar döneminde Bolu il merkezindeki resmi anaokul ve anasınıfına devam eden 322’si kız,316’sı erkek toplam 638 çocuğa ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Bölümü tarafından geliştirilmiş Davranış Problemleri Kontrol Listesi anaokulu ve anasınıfı öğretmenlerinin yardımıyla ana-babalara uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularında çocuğun davranış problemleri ile çocuğun yaşı, cinsiyeti, annenin yaşı, mesleği ve ailede başka yetişkinin varlığı arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmazken, çocuğun doğum sırası, kardeş sayısı, babanın yaşı, mesleği, ana-babanın eğitim durumu ve ailenin gelir durumu arasında ilişki bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 3 |