Bu çalışmanın amacı, Kosova eğitim sisteminin başarılı olmasında çok önemli bir yeri olduğu düşünülen okul yöneticilerinin, yetiştirilmesi, atanması ve görevlerinin akademik bir platformda tartışma ortamına açmaktır. Betimsel araştırma yönteminin kullanıldığı, çalışma evrenin tamamının araştırmaya dahil edildiği bu betimsel calismada, açık uçlu sorularla Türk öğrencilerin devam ettiği 16 okul yöneticisi ile görüşmeler yapilmıştır. Öğretmenlerin atanmasında yerel yönetim organlarının etkisi büyük olmakta, fiziki imkanlar yetersiz durumda olup, bunlar öğrencilerin başarılarını olumsuz olarak etkilemektedir. Eğitim politikalarının çağdaş eğitim anlayışına göre yeniden düzenlenmesi gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 3 |