Bu çalışmada okul müdürlerinin denge sağlamaya yönelik tutumlarını ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmek amaçlanmıştır. Başlangıçta 28 maddeden oluşan anket uzman görüşü sonrasında 24’e düşmüştür. 24 maddeden oluşan ölçek Amasya ilinde bulunan okul müdürlerinin tamamına uygulanmıştır. Elde edilen verilere açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Faktör analizi sonucunda ölçeğe giren 24 maddenin KMO değeri .87 ve Bartlett testi sonucu, 1568,714 (p<0,0001) olarak bulunmuştur. KMO’nun .60’dan yüksek, Barlett testinin anlamlı çıkması verilerin faktör analizi için uygun olduğunu göstermektedir. Faktör analizi sonucunda ölçeğin iç tutarlık anlamında güvenirliğini belirlemek için Cronbach Alpha değeri hesaplanmıştır. Tüm ölçeğin iç tutarlık katsayısı (Cronbach α) .92 olarak bulunmuştur. Açımlayıcı faktör analizi Yapı geçerliği sonuçları ölçeğin toplam varyansın %57,065 ’ini açıklayan dört faktörlü bir yapıya sahip olduğunu göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 2 |