İlköğretim Matematik öğretmen adaylarıyla ders kapsamında bir yarıyıl boyunca yapılan bu araştırmayla “Ders Araştırma çalışması süreci nasıl gerçekleşti ve bu süreç öğretmen adaylarına neler kazandırdı?” sorularına cevap arandı. Veriler 24 öğretmen adayının sürecin başından sonuna kadar tuttukları günlükler ve dönem sonunda yazdıkları öz-değerlendirmelerden elde edildi. Araştırma bir özel durum çalışmasıdır. Bulgular öğretmen adaylarının Ders Araştırma çalışması sürecinde işbirlikli öğrenme becerileri ve öğretmenlik bilgilerinin geliştiğini göstermektedir. Böyle bir araştırmayla branş öğretmen etkileşimine öğretmen adaylığı döneminde başlanarak, öğretmen adaylarına alan bilgisi, öğretim yöntemi, öğretici materyal üretme ve bunu arkadaşlarıyla paylaşmalarına olanak sağlandı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 2 |