Abstract
Sınıf yönetim modelleri, geleneksel, tepkisel, önlemsel, gelişimsel ve bütünsel olmak üzere beş başlıkta ele alınmaktadır. Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim sürecinde kullandığı sınıf yönetim modelleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, tarama modelinde nitel bir çalışma olup, araştırmanın veri toplama sürecinde yüz yüze görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada 17’si kadın, 18’si erkek olmak üzere toplam 35 sınıf öğretmeni ile görüşülmüştür. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin geleneksel modeli kullanmadıkları, çoğunluğunun tepkisel modeli kullandığı, ancak yarısının önlemsel modeli kullandığı, gelişimsel modeli ise neredeyse tamamının kullandığı görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin, tepkisel modele dayalı davranışları gereğinden fazla, önlemsel modele dayalı davranışları gereğinden az göstermeleri nedeniyle bütünsel modeldeki davranışları yeterince sergileyemedikleri söylenebilir.