Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 1635 - 1650, 01.03.2011

Abstract

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIĞI SINIF YÖNETİM MODELLERİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 1635 - 1650, 01.03.2011

Abstract

Sınıf yönetim modelleri, geleneksel, tepkisel, önlemsel, gelişimsel ve bütünsel olmak üzere beş başlıkta ele alınmaktadır. Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim sürecinde kullandığı sınıf yönetim modelleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, tarama modelinde nitel bir çalışma olup, araştırmanın veri toplama sürecinde yüz yüze görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada 17’si kadın, 18’si erkek olmak üzere toplam 35 sınıf öğretmeni ile görüşülmüştür. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin geleneksel modeli kullanmadıkları, çoğunluğunun tepkisel modeli kullandığı, ancak yarısının önlemsel modeli kullandığı, gelişimsel modeli ise neredeyse tamamının kullandığı görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin, tepkisel modele dayalı davranışları gereğinden fazla, önlemsel modele dayalı davranışları gereğinden az göstermeleri nedeniyle bütünsel modeldeki davranışları yeterince sergileyemedikleri söylenebilir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Emine Babaoğlan This is me

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Babaoğlan, E. (2011). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIĞI SINIF YÖNETİM MODELLERİ. Education Sciences, 6(2), 1635-1650.
AMA Babaoğlan E. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIĞI SINIF YÖNETİM MODELLERİ. Education Sciences. March 2011;6(2):1635-1650.
Chicago Babaoğlan, Emine. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIĞI SINIF YÖNETİM MODELLERİ”. Education Sciences 6, no. 2 (March 2011): 1635-50.
EndNote Babaoğlan E (March 1, 2011) SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIĞI SINIF YÖNETİM MODELLERİ. Education Sciences 6 2 1635–1650.
IEEE E. Babaoğlan, “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIĞI SINIF YÖNETİM MODELLERİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 2, pp. 1635–1650, 2011.
ISNAD Babaoğlan, Emine. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIĞI SINIF YÖNETİM MODELLERİ”. Education Sciences 6/2 (March 2011), 1635-1650.
JAMA Babaoğlan E. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIĞI SINIF YÖNETİM MODELLERİ. Education Sciences. 2011;6:1635–1650.
MLA Babaoğlan, Emine. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIĞI SINIF YÖNETİM MODELLERİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 2, 2011, pp. 1635-50.
Vancouver Babaoğlan E. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIĞI SINIF YÖNETİM MODELLERİ. Education Sciences. 2011;6(2):1635-50.