Abstract
Derslerde kaynak kişiden yararlanmak, öğrenmenin kalıcılığına olumlu yönde etki edecek bir yöntem olarak kullanılabilir. Derslerde yararlanılacak kaynak kişi, öğrenci velisi, okulda görevli bir öğretmen ya da yönetici, sanatçı veya alanında uzman biri olabilir. Kaynak kişi yöntemi okul öncesi, ilköğretim, orta ve yüksek öğretimde birçok derste öğretim yöntemi olarak kullanılabilir. Kaynak kişi olarak bazı derslerde âşıklardan da yararlanılmaktadır. Âşıklardan yararlanılabilecek derslerden biri de Türkçe’dir. Türkçe dersinde dinleme, yazma, okuma ve konuşma alanlarında âşıklardan kaynak kişi olarak yararlanılabilir. Ayrıca Türkçe dersinde şiir öğretiminde de âşıklar derslere davet edilebilir.