Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarındaki kulüp çalışmalarının gerçekleşme düzeylerine ilişkin danışman öğretmen ve kulüp temsilcisi öğrencilerin algılarını belirlemektir. Çalışmanın evrenini, Elazığ’ın 10 ilçe merkezinde bulunan bütün ilköğretim okulları oluşturmaktadır. Çalışma 2010-2011 eğitim-öğretim yılında yapılmıştır. Bulgulara göre, danışman öğretmenlerin ve kulüp temsilcisi öğrencilerin, görevlerini bazı görevleri dışında “her zaman” ve “sık sık” düzeyde gerçekleştirmişlerdir. Bazı kulüplerin bazı okullarda hiç kurulmadığı, bazı kulüplerin ise kurulduğu halde öğrenci temsilcisinin bulunmadığı belirlenmiştir. Altıncı sınıftaki kulüp temsilcisi öğrencilerin görevlerini, yedi ve sekizinci sınıflara göre daha yüksek düzeyde gerçekleştirdikleri saptanmıştır. Kulüp çalışmalarının etkili ve verimli geçmediği, danışman öğretmenlerin öğrencileri tanımadığı sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 2 |