Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim kurumlarında görevli sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi ilkelerine ne derece uyduğunu belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Düzce İli Merkez İlçesinde 49 ilköğretim okulunda görev yapan 559 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2003-2004 eğitim öğretim yılında, Düzce İli Merkez İlçesinde bulunan 12 ilköğretim okulunda görev yapan 150 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak hazırlanan ölçeğin geçerlik ve güvenirliği için uzman görüşlerine başvurulmuştur. Ölçme aracının güvenirlik katsayısı =0,89 bulunmuştur. Araştırma kapsamında bulunan altı ilkeye öğretmenlerin sıklıkla uydukları saptanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin yetişek, öğrenme, öğretme, eşitlik ve değerlendirme ilkesine sıklıkla, teknoloji ilkesine bazen uydukları saptanmıştır.Bu durumda öğretmenlerin matemetik öğretimi ilkelerine uydukları söylenebilir.