Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 249 - 267, 01.02.2011

Abstract

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ İLKELERİNE UYMA DERECELERİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 249 - 267, 01.02.2011

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim kurumlarında görevli sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi ilkelerine ne derece uyduğunu belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Düzce İli Merkez İlçesinde 49 ilköğretim okulunda görev yapan 559 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2003-2004 eğitim öğretim yılında, Düzce İli Merkez İlçesinde bulunan 12 ilköğretim okulunda görev yapan 150 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak hazırlanan ölçeğin geçerlik ve güvenirliği için uzman görüşlerine başvurulmuştur. Ölçme aracının güvenirlik katsayısı =0,89 bulunmuştur. Araştırma kapsamında bulunan altı ilkeye öğretmenlerin sıklıkla uydukları saptanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin yetişek, öğrenme, öğretme, eşitlik ve değerlendirme ilkesine sıklıkla, teknoloji ilkesine bazen uydukları saptanmıştır.Bu durumda öğretmenlerin matemetik öğretimi ilkelerine uydukları söylenebilir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mehmet Yıldızlar This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Yıldızlar, M. (2011). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ İLKELERİNE UYMA DERECELERİ. Education Sciences, 6(1), 249-267.
AMA Yıldızlar M. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ İLKELERİNE UYMA DERECELERİ. Education Sciences. February 2011;6(1):249-267.
Chicago Yıldızlar, Mehmet. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ İLKELERİNE UYMA DERECELERİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 249-67.
EndNote Yıldızlar M (February 1, 2011) SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ İLKELERİNE UYMA DERECELERİ. Education Sciences 6 1 249–267.
IEEE M. Yıldızlar, “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ İLKELERİNE UYMA DERECELERİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 1, pp. 249–267, 2011.
ISNAD Yıldızlar, Mehmet. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ İLKELERİNE UYMA DERECELERİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 249-267.
JAMA Yıldızlar M. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ İLKELERİNE UYMA DERECELERİ. Education Sciences. 2011;6:249–267.
MLA Yıldızlar, Mehmet. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ İLKELERİNE UYMA DERECELERİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 249-67.
Vancouver Yıldızlar M. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ İLKELERİNE UYMA DERECELERİ. Education Sciences. 2011;6(1):249-67.