Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 324 - 340, 01.02.2011

Abstract

ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE “POWERPOINT” İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ)

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 324 - 340, 01.02.2011

Abstract

Araştırmanın amacı, “PowerPoint” ile yapılan coğrafya ders sunumlarının etkililiğinin, ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerine dayanarak değerlendirmektir. Araştırmaya, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, Manisa ilinin Turgutlu ilçesindeki liselerde öğrenim gören 300 öğrenci katılmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmadaki verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanında, t- testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrenciler; “PowerPoint” ile yapılan coğrafya derslerini olumlu bulduklarını, dersteki başarılarının arttığını ve konuları daha iyi anladıklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilerin “PowerPoint” ile yapılan coğrafya dersine ilişkin görüşleri cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermemiş fakat öğrenim gördükleri sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, coğrafya dersi yalnızca “PowerPoint” sunuma dayalı etkinliklerle yapılmamalı ve diğer yöntem, teknik ve araçlarla desteklenmelidir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Fatih Aydın This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Aydın, F. (2011). ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE “POWERPOINT” İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ). Education Sciences, 6(1), 324-340.
AMA Aydın F. ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE “POWERPOINT” İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ). NWSA. February 2011;6(1):324-340.
Chicago Aydın, Fatih. “ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE ‘POWERPOINT’ İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 324-40.
EndNote Aydın F (February 1, 2011) ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE “POWERPOINT” İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ). Education Sciences 6 1 324–340.
IEEE F. Aydın, “ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE ‘POWERPOINT’ İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ)”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 324–340, 2011.
ISNAD Aydın, Fatih. “ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE ‘POWERPOINT’ İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 324-340.
JAMA Aydın F. ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE “POWERPOINT” İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ). NWSA. 2011;6:324–340.
MLA Aydın, Fatih. “ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE ‘POWERPOINT’ İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 324-40.
Vancouver Aydın F. ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE “POWERPOINT” İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ). NWSA. 2011;6(1):324-40.