Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 341 - 361, 01.02.2011

Abstract

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİNİN VE KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 341 - 361, 01.02.2011

Abstract

Bu araştırmada eğitim fakültesi öğrencilerinin çatışma çözme becerileri ve durumluk-sürekli kaygı düzeyleri çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Mehmet Akif Ersoy, Aksaray ve Niğde Üniversitesi eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Öğrencilerin çatışma çözme becerilerini belirlemek için Akbalık (2001) tarafından geliştirilen “Çatışma Çözme Eğilimi Ölçeği” ve durumluk-sürekli kaygı düzeylerini belirlemek için Spielberger ve arkadaşları (1970) tarafından geliştirilen “Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri” uygulanmıştır. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır; Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çatışma çözme becerileri cinsiyete, öğrenim gördükleri lisans programlarına ve barınma şekillerine göre farklılık göstermektedir. Ayrıca durumluk kaygı düzeyleri öğrenim gördükleri programlara ve sınıf düzeylerine, sürekli kaygı düzeyleri de cinsiyete ve öğrenim gördükleri programlara göre farklılık göstermektedir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Rezzan Gündoğdu This is me

Yasemin Yavuzer This is me

Zeynep Karataş This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Gündoğdu, R., Yavuzer, Y., & Karataş, Z. (2011). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİNİN VE KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(1), 341-361.
AMA Gündoğdu R, Yavuzer Y, Karataş Z. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİNİN VE KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. February 2011;6(1):341-361.
Chicago Gündoğdu, Rezzan, Yasemin Yavuzer, and Zeynep Karataş. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİNİN VE KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 341-61.
EndNote Gündoğdu R, Yavuzer Y, Karataş Z (February 1, 2011) EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİNİN VE KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 6 1 341–361.
IEEE R. Gündoğdu, Y. Yavuzer, and Z. Karataş, “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİNİN VE KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 341–361, 2011.
ISNAD Gündoğdu, Rezzan et al. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİNİN VE KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 341-361.
JAMA Gündoğdu R, Yavuzer Y, Karataş Z. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİNİN VE KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:341–361.
MLA Gündoğdu, Rezzan et al. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİNİN VE KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 341-6.
Vancouver Gündoğdu R, Yavuzer Y, Karataş Z. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİNİN VE KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(1):341-6.