Research Article
BibTex RIS Cite

GÖRME ENGELLİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMINDAKİ DURUMLARINA YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 515 - 525, 01.02.2011

Abstract

İnsanlar doğum öncesi, doğum anı ya da doğum sonrasında hastalık veya benzeri sebepler neticesinde duyu organlarından birini ya da birkaçını kaybedebilir. Fakat bu duyu organlarının birinden ya da birkaçından mahrumiyet, hayatın artık sürdürülemeyeceği ya da bu insanların artık toplumsallaşma sürecine katılamayacağı anlamına gelmemektedir. Engelli insanlar da kendi mevcut imkânlarını kullanarak toplumsal faaliyetlerde kendilerine düşen rolü yerine getirebilmektedir. Bu çalışmada, görme engelli öğretmenlerin öğretim faaliyetlerini nasıl yürüttükleri ve toplumsallaşma sürecinde yaşadıkları sorunlar ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma kapsamında Türkiye’nin farklı illerinde görev yapan 10 görme engelli Türkçe öğretmeni ile çalışılmış, veriler yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Süreç sonunda elde edilen veriler nitel veri çözümleme yollarından olan içerik analizi ile değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda görme engelli öğretmenlerin toplumsal sürece katılım konusunda kendilerine güvendikleri, eksik kaldıkları yönlerde teknolojinin imkânlarını da kullanarak sorunlarını aşabilecekleri kanaatlerine ulaşılmıştır. 

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 515 - 525, 01.02.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Abdullah Şahin This is me

Gülnur Aydın This is me

Oğuzhan Sevim This is me

Serkan Cigdem This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Şahin, A., Aydın, G., Sevim, O., Cigdem, S. (2011). GÖRME ENGELLİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMINDAKİ DURUMLARINA YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ. Education Sciences, 6(1), 515-525.
AMA Şahin A, Aydın G, Sevim O, Cigdem S. GÖRME ENGELLİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMINDAKİ DURUMLARINA YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ. NWSA. February 2011;6(1):515-525.
Chicago Şahin, Abdullah, Gülnur Aydın, Oğuzhan Sevim, and Serkan Cigdem. “GÖRME ENGELLİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMINDAKİ DURUMLARINA YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 515-25.
EndNote Şahin A, Aydın G, Sevim O, Cigdem S (February 1, 2011) GÖRME ENGELLİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMINDAKİ DURUMLARINA YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ. Education Sciences 6 1 515–525.
IEEE A. Şahin, G. Aydın, O. Sevim, and S. Cigdem, “GÖRME ENGELLİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMINDAKİ DURUMLARINA YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 515–525, 2011.
ISNAD Şahin, Abdullah et al. “GÖRME ENGELLİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMINDAKİ DURUMLARINA YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 515-525.
JAMA Şahin A, Aydın G, Sevim O, Cigdem S. GÖRME ENGELLİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMINDAKİ DURUMLARINA YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ. NWSA. 2011;6:515–525.
MLA Şahin, Abdullah et al. “GÖRME ENGELLİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMINDAKİ DURUMLARINA YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 515-2.
Vancouver Şahin A, Aydın G, Sevim O, Cigdem S. GÖRME ENGELLİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMINDAKİ DURUMLARINA YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ. NWSA. 2011;6(1):515-2.