Bu araştırmada, Hong Kong ve Singapur örnekleminde geliştirilen bir ölçeğin Türk Kültürü’ne uyarlama çalışması yapılmıştır. Ölçek, deneklerin yaratıcılığa ilişkin örtük düşüncelerini ölçmektedir. Bu amaçla, öncelikle öğrencilere kompozisyon yazdırılmış ve ölçekteki kavramlarla tutarlılığına bakılmıştır. Ölçek Türkçeye çevrilmiş ve Türkiye’deki orta büyüklükte bir üniversitede 1274 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen verilere keşifsel faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Analiz sonuçlarında keşifsel faktör analizinde belirlenen ölçeğe ait alt boyutların doğrulayıcı faktör analizinde iyi uyum indekslerine sahip oldukları bulunmuştur. Ancak ölçeğin 7 alt boyutundan oluşan 2 alt boyutta yakınsama (convergent) ve ayrışma (divergent) geçerliğinin olmadığı görülmüştür. Ölçeğin 7 alt boyutuna ait madde ayırıcılık güçlerinin ve güvenirlik katsayılarının iyi olduğu görülmüştür. Türk kültürüne uyarlanan bu ölçeğin 7 alt boyutu ile araştırmalarda kullanılması önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |