Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 673 - 681, 01.02.2011

Abstract

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 673 - 681, 01.02.2011

Abstract

Çalışmamızda, öğretmen adaylarının problem çözme becerilerini algılama düzeyleri incelenmiştir. Bu çalışma betimsel yöntem kullanılarak yapılmıştır. Araştırma, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesinde, Resim, Müzik, Okulöncesi, Fen Bilgisi, İngilizce, Türkçe, Sosyal bilgiler ve Sınıf öğretmenliği programına devam eden son sınıf öğrencilerinden 483 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bilgi toplama formu ve problem çözme envanteri kullanılmıştır. Veri analizleri için spss/Windows kullanılmıştır. Gruplar arası farklılığı belirlemek için t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının problem çözme becerilerini algılama düzeyleri cinsiyete, mezun oldukları lise türüne ve ana-baba tutumlarına göre farklılık göstermemektedir. Ancak, lisans düzeyinde devam ettikleri öğretmenlik programlarına göre ise farklılık göstermektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

İzzet Görgen This is me

Sabahattin Deniz This is me

Ayten Kırıs This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Görgen, İ., Deniz, S., & Kırıs, A. (2011). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(1), 673-681.
AMA Görgen İ, Deniz S, Kırıs A. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. February 2011;6(1):673-681.
Chicago Görgen, İzzet, Sabahattin Deniz, and Ayten Kırıs. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 673-81.
EndNote Görgen İ, Deniz S, Kırıs A (February 1, 2011) EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 6 1 673–681.
IEEE İ. Görgen, S. Deniz, and A. Kırıs, “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 673–681, 2011.
ISNAD Görgen, İzzet et al. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 673-681.
JAMA Görgen İ, Deniz S, Kırıs A. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:673–681.
MLA Görgen, İzzet et al. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 673-81.
Vancouver Görgen İ, Deniz S, Kırıs A. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(1):673-81.