Çalışmamızda, öğretmen adaylarının problem çözme becerilerini algılama düzeyleri incelenmiştir. Bu çalışma betimsel yöntem kullanılarak yapılmıştır. Araştırma, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesinde, Resim, Müzik, Okulöncesi, Fen Bilgisi, İngilizce, Türkçe, Sosyal bilgiler ve Sınıf öğretmenliği programına devam eden son sınıf öğrencilerinden 483 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bilgi toplama formu ve problem çözme envanteri kullanılmıştır. Veri analizleri için spss/Windows kullanılmıştır. Gruplar arası farklılığı belirlemek için t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının problem çözme becerilerini algılama düzeyleri cinsiyete, mezun oldukları lise türüne ve ana-baba tutumlarına göre farklılık göstermemektedir. Ancak, lisans düzeyinde devam ettikleri öğretmenlik programlarına göre ise farklılık göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |