Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 708 - 716, 01.02.2011

Abstract

OKUL DENEYİMİ I DERSİ, UYGULAMA ÖĞRENCİLERİNİN UYGULAMA SONRASINDA ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE BAKIŞ AÇILARINDAKİ DEĞİŞİM

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 708 - 716, 01.02.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Okul Deneyimi I dersini alan uygulama öğrencilerinin, öğretmenlik mesleğine bakış açılarındaki değişimleri ortaya koymaktır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, Okul Deneyimi I dersinin uygulama öğrencilerinin öğretmenlik mesleği ile ilgili, kutsal, bilgi-beceri aktarma, gelecek açısından sorumlu olma, çalışkan, model insan olma, öğrencileri tanıma, vatansever, kültürlü, iletişim becerilerine sahip olma, kendini geliştirme ve sınıfı iyi yönetebilme v.b özellikleri öğrenciler uygulama öncesi daha yüksek oranda olumlu görmüşken, uygulama sonrasında bu özelliklerle ilgili görüşlerde olumlu bakış açısı düşmüştür; insanları eğitmek, alanında uzman, sakin, sabırlı, hoşgörülü olmak, öğrencileri sevmek, teknolojiyi kullanmak, yapıcı yaratıcı olmak, kendine güvenmek, görevini tam yapmak ve tarafsız, adaletli olmak v.b.özelliklerle ilgili görüşlerde uygulama öncesine göre olumlu yönde artış gözlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Yücel Gelişli This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Gelişli, Y. (2011). OKUL DENEYİMİ I DERSİ, UYGULAMA ÖĞRENCİLERİNİN UYGULAMA SONRASINDA ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE BAKIŞ AÇILARINDAKİ DEĞİŞİM. Education Sciences, 6(1), 708-716.
AMA Gelişli Y. OKUL DENEYİMİ I DERSİ, UYGULAMA ÖĞRENCİLERİNİN UYGULAMA SONRASINDA ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE BAKIŞ AÇILARINDAKİ DEĞİŞİM. NWSA. February 2011;6(1):708-716.
Chicago Gelişli, Yücel. “OKUL DENEYİMİ I DERSİ, UYGULAMA ÖĞRENCİLERİNİN UYGULAMA SONRASINDA ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE BAKIŞ AÇILARINDAKİ DEĞİŞİM”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 708-16.
EndNote Gelişli Y (February 1, 2011) OKUL DENEYİMİ I DERSİ, UYGULAMA ÖĞRENCİLERİNİN UYGULAMA SONRASINDA ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE BAKIŞ AÇILARINDAKİ DEĞİŞİM. Education Sciences 6 1 708–716.
IEEE Y. Gelişli, “OKUL DENEYİMİ I DERSİ, UYGULAMA ÖĞRENCİLERİNİN UYGULAMA SONRASINDA ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE BAKIŞ AÇILARINDAKİ DEĞİŞİM”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 708–716, 2011.
ISNAD Gelişli, Yücel. “OKUL DENEYİMİ I DERSİ, UYGULAMA ÖĞRENCİLERİNİN UYGULAMA SONRASINDA ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE BAKIŞ AÇILARINDAKİ DEĞİŞİM”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 708-716.
JAMA Gelişli Y. OKUL DENEYİMİ I DERSİ, UYGULAMA ÖĞRENCİLERİNİN UYGULAMA SONRASINDA ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE BAKIŞ AÇILARINDAKİ DEĞİŞİM. NWSA. 2011;6:708–716.
MLA Gelişli, Yücel. “OKUL DENEYİMİ I DERSİ, UYGULAMA ÖĞRENCİLERİNİN UYGULAMA SONRASINDA ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE BAKIŞ AÇILARINDAKİ DEĞİŞİM”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 708-16.
Vancouver Gelişli Y. OKUL DENEYİMİ I DERSİ, UYGULAMA ÖĞRENCİLERİNİN UYGULAMA SONRASINDA ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE BAKIŞ AÇILARINDAKİ DEĞİŞİM. NWSA. 2011;6(1):708-16.