Kalem ve kağıtla çizilen ya da Office programlarında oluşturulan siyah beyaz kavram haritaları öğrencilerin kavram yanılgılarını gidermede etkisiz ve karmaşık bir öğretme stratejisi olarak kalmıştır. Bu çalışmada, bu stratejiyi öğrenciler için daha ilgi çekici kılan ve öğrenmeyi de; video, resim, slayt, not ekleme, kavram haritasından kavram haritasına köprü, ses kayıt, web bağlantı köprüsü gibi özellikleriyle anlamlı hale getiren Inspiration programı hakkında ülkemizde ve yurt dışında yapılan çalışmalar sonucunda ulaşılan sonuçlar bir literatür taraması yapılarak değerlendirilmiştir. Bu yazılımın araştırmacılar tarafından pekiyi bilinmediği görülmektedir. Örnek etkinlik olarak dolaşım sistemi konusu seçilmiştir. Bu ders örneğinin de bu yüzden yeni araştırmalara ve araştırmacılara verimli olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |