Araştırmanın amacı, okul öncesinde öğrenim gören 6 yaş grubu öğrencilerin sahip oldukları kelime servetini çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesidir. Araştırmanın verileri görüşme türlerinden yapılandırılmamış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırma Elazığ ilinde üç okulda, toplam 30 okul öncesi 6 yaş grubu öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan 30 okul öncesi öğrencinin araştırma süresince toplam 49677 harf-ses kullandıkları tespit edilmiştir. Araştırma sürecinde öğrenciler en fazla A, E, R, İ, N ve M seslerini, en az J, F, Ö, C, P seslerini kullanmışlardır. Öğrenciler en fazla ‘ben’ kelimesini tekrar etmişlerdir. Yine sık kullandıkları kelimeler arasında ‘orada, bir, çok, var, sevmek, anne, olmak, baba, biz’ kelimeleri yer almaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin kullandıkları kelimelerde başlangıç harfine göre sahip oldukları kelime servetlerine göre öğrencilerin en fazla ‘A ve E’ sesi ile başlayan kelimeleri kullanıldıkları görülmüştür. Öğrencilerin en az ‘J ve I’ sesi ile başlayan kelimeleri az kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin sahip oldukları kelime servetlerinde aile eğitim durumunun önemli bir faktör olduğu da tespit edilmiştir. Anne ve baba eğitim düzeyi yüksek olan öğrencilerin kelime servetinin daha fazla olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |