Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 1152 - 1165, 01.02.2011

Abstract

SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 1152 - 1165, 01.02.2011

Abstract

Bu çalışmada, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına katılan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda tezsiz yüksek lisans öğrencileriyle nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. İçerik analizi yapılan bu araştırmanın verileri Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından yürütülen Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Felsefe Grubu Öğretmenliği, Tarih Öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği ve Coğrafya Öğretmenliği bölümlerinde eğitim gören öğrencilerle yapılan görüşmelerin analizinden elde edilmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda, öğrencilerin bu programa katılma amaçlarının iş garantisi ve devlet güvencesine sahip, rahat, kolay ve çevre tarafından arzu edilen, kendi istekleri dışında da olsa bir fırsat olarak gördükleri öğretmenlik mesleğine yönelmek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Emel Sarıtaş This is me

Ümran Şahin This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Sarıtaş, E., & Şahin, Ü. (2011). SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 6(1), 1152-1165.
AMA Sarıtaş E, Şahin Ü. SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. February 2011;6(1):1152-1165.
Chicago Sarıtaş, Emel, and Ümran Şahin. “SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 1152-65.
EndNote Sarıtaş E, Şahin Ü (February 1, 2011) SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 6 1 1152–1165.
IEEE E. Sarıtaş and Ü. Şahin, “SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 1152–1165, 2011.
ISNAD Sarıtaş, Emel - Şahin, Ümran. “SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 1152-1165.
JAMA Sarıtaş E, Şahin Ü. SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2011;6:1152–1165.
MLA Sarıtaş, Emel and Ümran Şahin. “SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 1152-65.
Vancouver Sarıtaş E, Şahin Ü. SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2011;6(1):1152-65.