Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1955 - 1965, 01.05.2010

Abstract

GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ)

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1955 - 1965, 01.05.2010

Abstract

Çalışmanın amacı, Elbistan’daki genel lise ve meslek lisesi öğrencilerinin coğrafya dersine ilişkin tutumlarını ortaya koymak ve bunları karşılaştırmaktır. Araştırmanın örneklemini, 2009-2010 öğretim yılında Elbistan’da öğrenim gören 649 genel ve meslek lisesi öğrencisi oluşturmuştur. Bu araştırma, tarama modeli esas alınarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında Aydın (2009) tarafından geliştirilen “coğrafya tutum ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada toplanılan veriler SPSS programında frekans ve yüzde değer kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, her iki lise türü öğrencilerinin coğrafya dersine karşı ilgi düzeylerinin “yüksek” ve “olumlu” olduğu görülmektedir. Her iki lise türü öğrencileri coğrafya dersine yönelik tutumlarını olumsuz yönde etkileyen en önemli hususları; “coğrafya öğretmenlerinin ders içerisindeki tutum ve performansları” ve “coğrafya derslerinin eğlenceli olmaması” olarak ifade etmişlerdir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Fatih Aydın This is me

Sevda Coşkun This is me

Bekir Taştan This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Aydın, F., Coşkun, S., & Taştan, B. (2010). GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ). Education Sciences, 5(4), 1955-1965.
AMA Aydın F, Coşkun S, Taştan B. GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ). NWSA. May 2010;5(4):1955-1965.
Chicago Aydın, Fatih, Sevda Coşkun, and Bekir Taştan. “GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 1955-65.
EndNote Aydın F, Coşkun S, Taştan B (May 1, 2010) GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ). Education Sciences 5 4 1955–1965.
IEEE F. Aydın, S. Coşkun, and B. Taştan, “GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ)”, NWSA, vol. 5, no. 4, pp. 1955–1965, 2010.
ISNAD Aydın, Fatih et al. “GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 1955-1965.
JAMA Aydın F, Coşkun S, Taştan B. GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5:1955–1965.
MLA Aydın, Fatih et al. “GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 1955-6.
Vancouver Aydın F, Coşkun S, Taştan B. GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5(4):1955-6.