Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1993 - 2005, 01.05.2010

Abstract

MATEMATİKSEL BİLGİNİN DOĞASINA YÖNELİK BİR İNANÇ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1993 - 2005, 01.05.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin matematiğin doğasına yönelik inançlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Ölçek Trabzon ilindeki dört ilköğretim okulunda öğrenim gören 115 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen veriler üzerinde faktör yapısının belirlenmesinde açıklayıcı faktör analizine, elde edilen modelin doğruluğunun test edilmesinde ise doğrulayıcı faktör analizine başvurulmuştur. Verilerin analizinde SPSS 12.0 ve Lisrel 8.80 programları kullanılmıştır. Açıklayıcı faktör analizi bulgularına göre ölçeğin özdeğeri 1’den büyük olan iki faktörlü bir yapıya sahip olduğu görülmüştür. İki faktör ölçek varyansının %59,983’unu açıklamaktadır. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı ise 0,885 olarak bulunmuştur. 11 maddeden oluşan modelin doğruluğunun test edilmesi için yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucu elde edilen uyum iyiliği indeksleri GFI=0,88 AGFI=0,82 CFI=0,88 SRMR=0,072 RMSEA=0,090 olarak kabul edilebilir düzeyde bulunmuştur. Faktörlere giren maddeler incelendiğinde; 1. faktör “yarı deneyselci bakış”, 2. faktör “mutlakçı bakış” olarak isimlendirilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Suphi Önder Bütüner This is me

Adnan Baki This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Bütüner, S. Ö., & Baki, A. (2010). MATEMATİKSEL BİLGİNİN DOĞASINA YÖNELİK BİR İNANÇ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Education Sciences, 5(4), 1993-2005.
AMA Bütüner SÖ, Baki A. MATEMATİKSEL BİLGİNİN DOĞASINA YÖNELİK BİR İNANÇ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Education Sciences. May 2010;5(4):1993-2005.
Chicago Bütüner, Suphi Önder, and Adnan Baki. “MATEMATİKSEL BİLGİNİN DOĞASINA YÖNELİK BİR İNANÇ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 1993-2005.
EndNote Bütüner SÖ, Baki A (May 1, 2010) MATEMATİKSEL BİLGİNİN DOĞASINA YÖNELİK BİR İNANÇ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Education Sciences 5 4 1993–2005.
IEEE S. Ö. Bütüner and A. Baki, “MATEMATİKSEL BİLGİNİN DOĞASINA YÖNELİK BİR İNANÇ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 1993–2005, 2010.
ISNAD Bütüner, Suphi Önder - Baki, Adnan. “MATEMATİKSEL BİLGİNİN DOĞASINA YÖNELİK BİR İNANÇ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 1993-2005.
JAMA Bütüner SÖ, Baki A. MATEMATİKSEL BİLGİNİN DOĞASINA YÖNELİK BİR İNANÇ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Education Sciences. 2010;5:1993–2005.
MLA Bütüner, Suphi Önder and Adnan Baki. “MATEMATİKSEL BİLGİNİN DOĞASINA YÖNELİK BİR İNANÇ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 1993-05.
Vancouver Bütüner SÖ, Baki A. MATEMATİKSEL BİLGİNİN DOĞASINA YÖNELİK BİR İNANÇ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Education Sciences. 2010;5(4):1993-2005.