Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin matematiğin doğasına yönelik inançlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Ölçek Trabzon ilindeki dört ilköğretim okulunda öğrenim gören 115 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen veriler üzerinde faktör yapısının belirlenmesinde açıklayıcı faktör analizine, elde edilen modelin doğruluğunun test edilmesinde ise doğrulayıcı faktör analizine başvurulmuştur. Verilerin analizinde SPSS 12.0 ve Lisrel 8.80 programları kullanılmıştır. Açıklayıcı faktör analizi bulgularına göre ölçeğin özdeğeri 1’den büyük olan iki faktörlü bir yapıya sahip olduğu görülmüştür. İki faktör ölçek varyansının %59,983’unu açıklamaktadır. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı ise 0,885 olarak bulunmuştur. 11 maddeden oluşan modelin doğruluğunun test edilmesi için yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucu elde edilen uyum iyiliği indeksleri GFI=0,88 AGFI=0,82 CFI=0,88 SRMR=0,072 RMSEA=0,090 olarak kabul edilebilir düzeyde bulunmuştur. Faktörlere giren maddeler incelendiğinde; 1. faktör “yarı deneyselci bakış”, 2. faktör “mutlakçı bakış” olarak isimlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |