Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 71 - 88, 01.02.2010

Abstract

OYUNLAŞTIRMANIN BEŞİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ VE DERSE KARŞI TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 71 - 88, 01.02.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı, oyunlaştırmanın beşinci sınıf matematik dersinde problem çözme becerisi üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2006-2007 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Hatay’ın Antakya merkez ilçesindeki ilköğretim okullarında öğrenim gören beşinci sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonucunda oyunlaştırarak matematik öğretiminin öğrencilerinin problem çözme becerilerinin anlamlı bir şekilde geliştirdiği (deneyson X=122, kontrolson X=95) ortaya çıkmıştır. Ayrıca deney grubunda bulunan öğrencilerin matematik dersine karşı olumlu tutum geliştirme açısından da kontrol grubundan anlamı derecede farklı görüş bildirdikleri belirlenmiştir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Ismail Gelen This is me

Bayram Özer This is me

Publication Date February 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Gelen, I., & Özer, B. (2010). OYUNLAŞTIRMANIN BEŞİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ VE DERSE KARŞI TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Education Sciences, 5(1), 71-88.
AMA Gelen I, Özer B. OYUNLAŞTIRMANIN BEŞİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ VE DERSE KARŞI TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Education Sciences. February 2010;5(1):71-88.
Chicago Gelen, Ismail, and Bayram Özer. “OYUNLAŞTIRMANIN BEŞİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ VE DERSE KARŞI TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Education Sciences 5, no. 1 (February 2010): 71-88.
EndNote Gelen I, Özer B (February 1, 2010) OYUNLAŞTIRMANIN BEŞİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ VE DERSE KARŞI TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Education Sciences 5 1 71–88.
IEEE I. Gelen and B. Özer, “OYUNLAŞTIRMANIN BEŞİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ VE DERSE KARŞI TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 1, pp. 71–88, 2010.
ISNAD Gelen, Ismail - Özer, Bayram. “OYUNLAŞTIRMANIN BEŞİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ VE DERSE KARŞI TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Education Sciences 5/1 (February 2010), 71-88.
JAMA Gelen I, Özer B. OYUNLAŞTIRMANIN BEŞİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ VE DERSE KARŞI TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5:71–88.
MLA Gelen, Ismail and Bayram Özer. “OYUNLAŞTIRMANIN BEŞİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ VE DERSE KARŞI TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 1, 2010, pp. 71-88.
Vancouver Gelen I, Özer B. OYUNLAŞTIRMANIN BEŞİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ VE DERSE KARŞI TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5(1):71-88.