Son yıllarda eğitim sistemlerinin değişmesi, öğretim sürecinde öğretmen ve öğrencinin rollerini değiştirmiş ve öğrenciyi merkeze alan öğretim tekniklerini ön plana çıkarmıştır. Bu tekniklerden biri de işbirlikli öğrenmeye dayalı bilgi değişme tekniğidir. Bu çalışmada, tam sayılar konusunun öğretiminde bilgi değişme tekniğinin etkililiği incelenmiştir. Çalışma bir ilköğretim okulunun farklı iki 6. sınıf şubesinde okuyan toplam 39 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ön-test ve son-test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Kontrol grubuna sunuş yoluyla öğretim uygulanırken, deney grubuna işbirliğine dayalı öğrenme tekniklerinden bilgi değişme tekniği uygulanmıştır. Çalışma sonucunda deney ve kontrol gruplarının ön-test ve son-testleri arasında, son-testler lehine anlamlı bir fark elde edilirken grupların son-testleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 1 |