Araştırmanın amacı Türk ve Fransız öğrencilerinin Atwood aleti probleminin çözümünde izledikleri çözüm yollarını ve karşılaştıkları güçlükleri Didaktiğin Antropolojik Kuramı çerçevesinde analiz etmektir. Araştırmanın temel veri kaynağını 16 Fransız ve 19 Türk öğrenci tarafından gerçekleştirilen Atwood aleti problemi çözümleri oluşturmuştur. Elde edilen bulgular Türk ve Fransız öğrencilerin aynı problemin çözümüne ilişkin farklı bireysel tanımalarının olduğunu göstermiştir. Araştırmada Türk öğrencilerinin bireysel tanımalarının Türkiye’deki kurumsal tanımayla; Fransız öğrencilerinin bireysel tanıması ise Fransa'da seçilen kurumdaki kurumsal tanımayla uyumlu olduğu gözlenmiştir. Türk ve Fransız öğrencilerinin bireysel tanımalarındaki sorunların farklı olması da bu sorunların kurumsal tanımalarla ilişkili olduğunu göstermiştir. Araştırmada elde edilen bulgular nitel analiz, çoklu gösterim ve problem çözme stratejileri açısından tartışılmış ve anlamlı öğrenme gerçekleştirmeye yardımcı olacak önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 1 |