Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 210 - 227, 01.02.2010

Abstract

ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 210 - 227, 01.02.2010

Abstract

Çalışma yaprakları kullanılarak soyut olan atom konusunun öğrenci başarısı üzerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Uygulanan yöntem içerisinde başarı testi ve yapılandırılmamış gözlem kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini bir ilköğretim okulunun 7. Sınıfında okuyan 37 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada yer alan deney grubunda dersler hazırlanan çalışma yapraklarıyla birlikte yürütülürken, kontrol grubunda geleneksel yönteme göre aynı ders öğretmeni tarafından dersler işlenmiştir. Verilerin analizinde t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda deney grubu öğrencilerinin başarılarının kontrol grubuna göre daha iyi olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin anlamakta güçlük çektiği soyut kavramların verilmesi sırasında çalışma yapraklarının kullanılması faydalı olmaktadır. Böylece, bilgiler daha uzun süreli akılda kalabilmektedir. Dolayısıyla, bu tür öğretim teknolojilerinin kullanılması önerilmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Nurhan Dede This is me

Publication Date February 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Dede, N. (2010). ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. Education Sciences, 5(1), 210-227.
AMA Dede N. ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. Education Sciences. February 2010;5(1):210-227.
Chicago Dede, Nurhan. “ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ”. Education Sciences 5, no. 1 (February 2010): 210-27.
EndNote Dede N (February 1, 2010) ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. Education Sciences 5 1 210–227.
IEEE N. Dede, “ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 1, pp. 210–227, 2010.
ISNAD Dede, Nurhan. “ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ”. Education Sciences 5/1 (February 2010), 210-227.
JAMA Dede N. ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5:210–227.
MLA Dede, Nurhan. “ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 1, 2010, pp. 210-27.
Vancouver Dede N. ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5(1):210-27.