Bu çalışmada, Öğretmenlik uygulaması için ilköğretim okullarına uygulama eğitimine giden öğretmen adaylarının fen ve teknoloji öğretmenlerini yeterli bulup bulmadıkları tespit edilmeye çalışılmıştır. Anketler, 2007–2008 eğitim öğretim yılında Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen ve Teknoloji Öğretmenliğinde öğrenim gören birinci ve ikinci öğretim son sınıf öğrencisi toplam 89 öğretmen adayına uygulanmıştır. Elde edilen verileri homojenlik testi (Levene Statistic), Scheffe t testi ile LSD testi, Kruskal Wallis testi (KW) ile Mann Whitney U testi (MWU) uygulanmıştır. Bu testlerden elde edilen bilgiler doğrultusunda Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin; kişisel ve mesleki gelişim yeterlilikleri, öğrenciyi tanıma sürecindeki yeterlilikleri, öğretme ve öğrenme sürecindeki yeterlilikleri, gelişimi izleme ve değerlendirme süreci, okul, aile ve toplum ilişkileri, program ve içerik sürecine ilişkin bulgular tespit edilmeye çalışılmıştır. Öğretmen adayı öğrenciler, Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin yeterliliklerine ilişkin görüşlerini yansıttıkları maddeleri yeterli bulmaktadırlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 1 |