Bu araştırma geometri öğretiminde farklı öğrenme yöntemlerinin öğrencinin başarısına etkisini belirlemek amacıyla, deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu model kullanılarak yapılmıştır. Araştırma 2007–2008 öğretim yılı bahar döneminde Çanakkale ili Yenice ilçesinde bir devlet ilköğretim okulunda deney ve kontrol grubu olarak belirlenen 7-A ve 7-B sınıflarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçları, İlköğretim 7.sınıf Matematik dersinin öğretiminde bilgisayar destekli öğrenme yöntemlerinin kullanıldığı deney grubundaki öğrenciler ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin başarıları arasındaki etki araştırılmıştır. Sonuç olarak, hem deney hem de kontrol grubunun ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Ayrıca, konuyu iki ayrı yöntemle öğrenen öğrencilerin başarı düzeylerinin uygulama öncesi ve sonrasında anlamlı farklılık gösterdiği, yani farklı yöntemlerin uygulandığı gruplarda olma ve tekrarlı ölçüm faktörlerinin geometri ders başarısı üzerindeki ortak etkilerinin anlamlı olduğu bulunarak, bilgisayar destekli öğrenme yönteminin, geleneksel yönteme göre çok daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 1 |