Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 314 - 320, 01.02.2010

Abstract

GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE FARKLI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 314 - 320, 01.02.2010

Abstract

Bu araştırma geometri öğretiminde farklı öğrenme yöntemlerinin öğrencinin başarısına etkisini belirlemek amacıyla, deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu model kullanılarak yapılmıştır. Araştırma 2007–2008 öğretim yılı bahar döneminde Çanakkale ili Yenice ilçesinde bir devlet ilköğretim okulunda deney ve kontrol grubu olarak belirlenen 7-A ve 7-B sınıflarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçları, İlköğretim 7.sınıf Matematik dersinin öğretiminde bilgisayar destekli öğrenme yöntemlerinin kullanıldığı deney grubundaki öğrenciler ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin başarıları arasındaki etki araştırılmıştır. Sonuç olarak, hem deney hem de kontrol grubunun ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Ayrıca, konuyu iki ayrı yöntemle öğrenen öğrencilerin başarı düzeylerinin uygulama öncesi ve sonrasında anlamlı farklılık gösterdiği, yani farklı yöntemlerin uygulandığı gruplarda olma ve tekrarlı ölçüm faktörlerinin geometri ders başarısı üzerindeki ortak etkilerinin anlamlı olduğu bulunarak, bilgisayar destekli öğrenme yönteminin, geleneksel yönteme göre çok daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mehmet Tektas This is me

Publication Date February 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Tektas, M. (2010). GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE FARKLI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 5(1), 314-320.
AMA Tektas M. GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE FARKLI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. February 2010;5(1):314-320.
Chicago Tektas, Mehmet. “GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE FARKLI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5, no. 1 (February 2010): 314-20.
EndNote Tektas M (February 1, 2010) GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE FARKLI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 5 1 314–320.
IEEE M. Tektas, “GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE FARKLI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 1, pp. 314–320, 2010.
ISNAD Tektas, Mehmet. “GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE FARKLI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5/1 (February 2010), 314-320.
JAMA Tektas M. GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE FARKLI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2010;5:314–320.
MLA Tektas, Mehmet. “GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE FARKLI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 1, 2010, pp. 314-20.
Vancouver Tektas M. GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE FARKLI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2010;5(1):314-20.