BibTex RIS Cite

HUMAN RIGHTS AND DEMOCRACY EDUCATION

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 748 - 759, 01.04.2009

Abstract

The purpose of the study is to emphasize the importance of human rights and democracy education, to discuss the concepts of human rights and democracy within the context of education and to develop suggestions considering the problems about the matter. In line with this purpose, this study tries to clarify the concepts related to democracy education, emphasizes the need for such education, elaborates the relationship between parents-school/teacher and democracy, analyzes the factors preventing democratization, discusses how human rights and democracy education must be handled. At the end of the essay, suggestions to work out the problem are presented.

İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 748 - 759, 01.04.2009

Abstract

Bu çalışmanın amacı, insan hakları ve demokrasi eğitiminin önemini vurgulamak; insan hakları ve demokrasi kavramlarını özellikle eğitim bağlamında tartışmak; konuyla ilgili aksaklıklar göz önünde bulundurularak öneriler geliştirmektir. Bu doğrultuda, çalışma kapsamında, insan hakları ve demokrasi eğitimiyle ilintili kavramlara açıklık getirilmeye çalışılmakta, bu eğitimin gerekliliğine değinilmekte, aile ve okul/öğretmen ile demokrasi ilişkisi üzerinde durulmakta, eğitimde demokratikleşmeyi engelleyen etmenler irdelenmekte, insan hakları ve demokrasi eğitiminin nasıl olması gerektiği konusu ele alınmaktadır. Çalışmanın sonunda konunun çözümüne dönük öneriler sunulmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Necla ŞAHİN Fırat This is me

Publication Date April 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Fırat, N. . Ş. (2009). İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ. Education Sciences, 4(3), 748-759. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Fırat NŞ. İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ. Education Sciences. April 2009;4(3):748-759. doi:10.12739/10.12739
Chicago Fırat, Necla ŞAHİN. “İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ”. Education Sciences 4, no. 3 (April 2009): 748-59. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Fırat NŞ (April 1, 2009) İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ. Education Sciences 4 3 748–759.
IEEE N. . Ş. Fırat, “İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ”, Education Sciences, vol. 4, no. 3, pp. 748–759, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Fırat, Necla ŞAHİN. “İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ”. Education Sciences 4/3 (April 2009), 748-759. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Fırat NŞ. İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ. Education Sciences. 2009;4:748–759.
MLA Fırat, Necla ŞAHİN. “İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ”. Education Sciences, vol. 4, no. 3, 2009, pp. 748-59, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Fırat NŞ. İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ. Education Sciences. 2009;4(3):748-59.