Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ “EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)”NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 1017 - 1025, 01.04.2009

Abstract

Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Eğitim Ortamlarında Şiddetin Önlenmesi ve Azaltılması Strateji ve Eylem Planı (2006–2011+)"na ilişkin, okul psikolojik danışmanlarının görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel bir çalışma olarak yapılandırılmıştır. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma olasılık temelli olmayan örneklem tekniklerinden amaçlı örneklem tekniği kullanılarak belirlenmiş 43 okul psikolojik danışmanıyla görüşmeler yapılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde de nitel veri analiz teknikleri kullanılmıştır. Okul psikolojik danışmanlarının projeye ilişkin görüşleri, projenin mevcut hali ile olumsuzluklar taşıdığı izlenimini desteklemektedir.

THE SCHOOL COUNSELORS' OPINIONS RELATING TO "THE STRATEGIC PLAN OF PREVENTION AND REDUCTION OF VIOLENCE IN EDUCATIONAL ENVIRONMENTS (2006–2011+)"

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 1017 - 1025, 01.04.2009

Abstract

This study was carried out in order to find out the opinions of school counselors about "The Strategic Plan of Prevention and Reduction of Violence in Educational Environments (2006–2011+)". The research was designed as a qualitative study. A semi-structured interview technique was used in this research. The research was carried out through interviews with 43 school counselors who were selected upon the purposeful sampling subsumed under the nonprobability sampling techniques. Qualitative data analysis methods were used in analyzing the data. The opinions of School Counselors about the project support the impression that project has many problems and negative implementations.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Bahar Mete Otlu This is me

Publication Date April 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Otlu, B. . M. (2009). OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ “EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)”NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ. Education Sciences, 4(3), 1017-1025.
AMA Otlu BM. OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ “EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)”NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ. Education Sciences. April 2009;4(3):1017-1025.
Chicago Otlu, Bahar Mete. “OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ ‘EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)’NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ”. Education Sciences 4, no. 3 (April 2009): 1017-25.
EndNote Otlu BM (April 1, 2009) OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ “EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)”NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ. Education Sciences 4 3 1017–1025.
IEEE B. . M. Otlu, “OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ ‘EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)’NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ”, Education Sciences, vol. 4, no. 3, pp. 1017–1025, 2009.
ISNAD Otlu, Bahar Mete. “OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ ‘EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)’NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ”. Education Sciences 4/3 (April 2009), 1017-1025.
JAMA Otlu BM. OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ “EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)”NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ. Education Sciences. 2009;4:1017–1025.
MLA Otlu, Bahar Mete. “OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ ‘EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)’NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ”. Education Sciences, vol. 4, no. 3, 2009, pp. 1017-25.
Vancouver Otlu BM. OKUL PSĐKOLOJĐK DANIŞMANLARININ “EĞĐTĐM ORTAMLARINDA ŞĐDDETĐN ÖNLENMESĐ VE AZALTILMASI STRATEJĐ VE EYLEM PLANI (2006–2011+)”NA ĐLĐŞKĐN GÖRÜŞLERĐ. Education Sciences. 2009;4(3):1017-25.