BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE YENİ BİR OLANAK: WWW ve SOSYAL OLUŞTURMACILIK

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 257 - 269, 01.03.2009

Abstract

WWW, hızla gelişen bir olanak olarak, ticaretten eğitime kadar çok geniş bir alanda yaygınlaşmaya devam etmektedir. Bu paralelde eğitim sistemleri de bu olanaktan yararlanma ve öğrenme-öğretme ortamını www aracılığı ile gerçekleştirmeye doğru bir eğilim göstermektedir. Bu eğilimden en çok etkilenecek kurumların başında, şüphesiz öğretmen yetiştiren kurumlar gelmektedir. Öğretmenlerin formal eğitimlerinden hizmet içi eğitim ve mesleki gelişimlerine kadar, www ortamından yararlanılması kaçınılmazdır. Bu paralelde, web öğretimine etkili bir yaklaşım bulmak için, gereksinilen en önemli konu, öğrenme teorilerinin yeniden gözden geçirilmesidir. Bu makale davranışçı, bilişsel teori ve oluşturmacı yaklaşımların web aracılığı ile öğretmen eğitimindeki potansiyellerini ele almayı amaçlamakta ve sosyal oluşturmacı/yapılandırmacı yaklaşımın yürütülmesine ilişkin pragmatik bir yaklaşım önermektedir.

WWW and Social Constructivism: A New Opportunity For Teacher Education

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 257 - 269, 01.03.2009

Abstract

WWW as a new opportunity is extended from trade to education. The growth of the internet and WWW, in particular, are attracting the attention of tertiary educational institutions worldwide. It's very important to benefit from this new medium for formal, in-service training or professional developments of teachers. In the search for an effective approach to Web learning, an re-examination of learning theory is required. This paper examines the three broad philophies of Behaviorism, Cognitive Theory and Constructivism and reviews their potential for delivering tertiary education via web. And this paper proposes a pragmatic approach to the implementation of Social Constructivist approaches.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Bünyamin Atıcı This is me

Publication Date March 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Atıcı, B. (2009). WWW and Social Constructivism: A New Opportunity For Teacher Education. Education Sciences, 4(2), 257-269. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Atıcı B. WWW and Social Constructivism: A New Opportunity For Teacher Education. Education Sciences. March 2009;4(2):257-269. doi:10.12739/10.12739
Chicago Atıcı, Bünyamin. “WWW and Social Constructivism: A New Opportunity For Teacher Education”. Education Sciences 4, no. 2 (March 2009): 257-69. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Atıcı B (March 1, 2009) WWW and Social Constructivism: A New Opportunity For Teacher Education. Education Sciences 4 2 257–269.
IEEE B. Atıcı, “WWW and Social Constructivism: A New Opportunity For Teacher Education”, Education Sciences, vol. 4, no. 2, pp. 257–269, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Atıcı, Bünyamin. “WWW and Social Constructivism: A New Opportunity For Teacher Education”. Education Sciences 4/2 (March 2009), 257-269. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Atıcı B. WWW and Social Constructivism: A New Opportunity For Teacher Education. Education Sciences. 2009;4:257–269.
MLA Atıcı, Bünyamin. “WWW and Social Constructivism: A New Opportunity For Teacher Education”. Education Sciences, vol. 4, no. 2, 2009, pp. 257-69, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Atıcı B. WWW and Social Constructivism: A New Opportunity For Teacher Education. Education Sciences. 2009;4(2):257-69.