Bu araştırma ile gezici anaokulunda yahut bir okul öncesi eğitim kurumunda eğitim almış ve de okul öncesi eğitimi almamış olan çocukların ilköğretim üçüncü sınıf düzeyine geldiklerindeki sınıf içi etkinlik, okul başarıları ve kişisel-sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya, 2004-2005 eğitim-öğretim yılında okul öncesi çağında olan ve 2007-2008 eğitim-öğretim yılında dört değişik ilköğretim okulunun üçüncü sınıflarına devam eden toplam 111 öğrenci alınmıştır. Veri toplama aracı olarak "Çocuklar İçin Sınıf İçi Etkinlik Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçek puanları öğrencilerin öğretmenlerine uygulanılarak elde edilmiştir. Öğrencilerin ikinci sınıf ders notu ortalamaları ile kişisel-sosyal beceri puanlarına yine sınıf öğretmenleri aracılığıyla ulaşılmıştır. Veriler SPSS Paket Programı ile analiz edilmiş ve neticede Gezici Anaokulu Projesi'nin çocuklar üzerinde olumlu etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Okul öncesi eğitimi almış olan çocuklarda da sınıf içi etkinlik düzeyleri, okul başarıları ve kişisel-sosyal beceri düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 4 Issue: 2 |