BibTex RIS Cite

-

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 620 - 631, 01.03.2009

Abstract

GEZİCİ ANAOKULU PROJESİ'NİN İLKÖĞRETİM DÜZEYİNE ETKİSİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 620 - 631, 01.03.2009

Abstract

Bu araştırma ile gezici anaokulunda yahut bir okul öncesi eğitim kurumunda eğitim almış ve de okul öncesi eğitimi almamış olan çocukların ilköğretim üçüncü sınıf düzeyine geldiklerindeki sınıf içi etkinlik, okul başarıları ve kişisel-sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya, 2004-2005 eğitim-öğretim yılında okul öncesi çağında olan ve 2007-2008 eğitim-öğretim yılında dört değişik ilköğretim okulunun üçüncü sınıflarına devam eden toplam 111 öğrenci alınmıştır. Veri toplama aracı olarak "Çocuklar İçin Sınıf İçi Etkinlik Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçek puanları öğrencilerin öğretmenlerine uygulanılarak elde edilmiştir. Öğrencilerin ikinci sınıf ders notu ortalamaları ile kişisel-sosyal beceri puanlarına yine sınıf öğretmenleri aracılığıyla ulaşılmıştır. Veriler SPSS Paket Programı ile analiz edilmiş ve neticede Gezici Anaokulu Projesi'nin çocuklar üzerinde olumlu etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Okul öncesi eğitimi almış olan çocuklarda da sınıf içi etkinlik düzeyleri, okul başarıları ve kişisel-sosyal beceri düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Nurdan Gezgin This is me

Publication Date March 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Gezgin, N. (2009). GEZİCİ ANAOKULU PROJESİ’NİN İLKÖĞRETİM DÜZEYİNE ETKİSİ. Education Sciences, 4(2), 620-631. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Gezgin N. GEZİCİ ANAOKULU PROJESİ’NİN İLKÖĞRETİM DÜZEYİNE ETKİSİ. NWSA. March 2009;4(2):620-631. doi:10.12739/10.12739
Chicago Gezgin, Nurdan. “GEZİCİ ANAOKULU PROJESİ’NİN İLKÖĞRETİM DÜZEYİNE ETKİSİ”. Education Sciences 4, no. 2 (March 2009): 620-31. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Gezgin N (March 1, 2009) GEZİCİ ANAOKULU PROJESİ’NİN İLKÖĞRETİM DÜZEYİNE ETKİSİ. Education Sciences 4 2 620–631.
IEEE N. Gezgin, “GEZİCİ ANAOKULU PROJESİ’NİN İLKÖĞRETİM DÜZEYİNE ETKİSİ”, NWSA, vol. 4, no. 2, pp. 620–631, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Gezgin, Nurdan. “GEZİCİ ANAOKULU PROJESİ’NİN İLKÖĞRETİM DÜZEYİNE ETKİSİ”. Education Sciences 4/2 (March 2009), 620-631. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Gezgin N. GEZİCİ ANAOKULU PROJESİ’NİN İLKÖĞRETİM DÜZEYİNE ETKİSİ. NWSA. 2009;4:620–631.
MLA Gezgin, Nurdan. “GEZİCİ ANAOKULU PROJESİ’NİN İLKÖĞRETİM DÜZEYİNE ETKİSİ”. Education Sciences, vol. 4, no. 2, 2009, pp. 620-31, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Gezgin N. GEZİCİ ANAOKULU PROJESİ’NİN İLKÖĞRETİM DÜZEYİNE ETKİSİ. NWSA. 2009;4(2):620-31.