Research Article
BibTex RIS Cite

JOB SATISFACTION OF LEVEL OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS CONCERNING INSPECTION DIMENSION

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 44 - 61, 01.02.2009

Abstract

All the children in the society are essentially subject to a class teacher sometime in a character development period and they are affected by that to a large extent. In that way, the job satisfaction in class teaching is of great importance. The aim of this study is to clear the job satisfaction level concerning “inspection”, which is a factor among organizational points, of primary school teachers who work at schools in Denizli city center. Totally 315 teachers were included to sampling. Besides, a pool of two different parts was developed to get data for the study, the first part of which is about personal information, and latter of which is to clarify job satisfaction, with 4 questions. The Alpha Cronbach reliability ratio of pool questions is .68. In the analyze of data gained by the pool, a program called SPSS 11.5 was used. Job satisfactions of primary school teachers who work in Denizli city center were found to be “very low”. 

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN “DENETİM” BOYUTUNA İLİŞKİN İŞ DOYUM DÜZEYİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 44 - 61, 01.02.2009

Abstract

Toplumdaki tüm çocukların, kişiliklerinin geliştiği bir dönemde mutlaka sınıf öğretmenleriyle karşılaştıkları, onlardan birebir etkilendikleri göz önüne alınırsa sınıf öğretmenlerinin iş doyumu önemlidir. Bu çalışmanın amacı Denizli ili merkez ilköğretim okullarında çalışan sınıf öğretmenlerinin örgütsel faktörlerden “denetime” ilişkin iş doyum düzeyini ortaya koymaktır. Örnekleme 315 öğretmen alınmıştır. Araştırmada veri toplama amacıyla iki bölümden oluşan bir anket geliştirilmiştir. Anketin birinci bölümünde kişisel bilgilere, ikinci bölümünde ise iş doyum düzeyini belirlemeye yönelik 4 soruya yer verilmiştir. Anket sorularının Alpha Cronbach güvenirlik katsayısı .68’dır. Anketle elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 11.5 istatistik programı kullanılmıştır. Denizli ili merkez ilköğretim okullarında çalışan sınıf öğretmenlerinin denetime ilişkin iş doyum düzeyleri “çok düşük” düzeyde bulunmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Ali Riza Erdem This is me

Publication Date February 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Erdem, A. R. (2009). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN “DENETİM” BOYUTUNA İLİŞKİN İŞ DOYUM DÜZEYİ. Education Sciences, 4(1), 44-61.
AMA Erdem AR. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN “DENETİM” BOYUTUNA İLİŞKİN İŞ DOYUM DÜZEYİ. Education Sciences. February 2009;4(1):44-61.
Chicago Erdem, Ali Riza. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ‘DENETİM’ BOYUTUNA İLİŞKİN İŞ DOYUM DÜZEYİ”. Education Sciences 4, no. 1 (February 2009): 44-61.
EndNote Erdem AR (February 1, 2009) SINIF ÖĞRETMENLERİNİN “DENETİM” BOYUTUNA İLİŞKİN İŞ DOYUM DÜZEYİ. Education Sciences 4 1 44–61.
IEEE A. R. Erdem, “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ‘DENETİM’ BOYUTUNA İLİŞKİN İŞ DOYUM DÜZEYİ”, Education Sciences, vol. 4, no. 1, pp. 44–61, 2009.
ISNAD Erdem, Ali Riza. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ‘DENETİM’ BOYUTUNA İLİŞKİN İŞ DOYUM DÜZEYİ”. Education Sciences 4/1 (February 2009), 44-61.
JAMA Erdem AR. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN “DENETİM” BOYUTUNA İLİŞKİN İŞ DOYUM DÜZEYİ. Education Sciences. 2009;4:44–61.
MLA Erdem, Ali Riza. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ‘DENETİM’ BOYUTUNA İLİŞKİN İŞ DOYUM DÜZEYİ”. Education Sciences, vol. 4, no. 1, 2009, pp. 44-61.
Vancouver Erdem AR. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN “DENETİM” BOYUTUNA İLİŞKİN İŞ DOYUM DÜZEYİ. Education Sciences. 2009;4(1):44-61.