BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE MENTORU (GÖNÜLLÜ DANIŞMANI) YETİŞTİRME MODELİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 115 - 127, 01.02.2009

Abstract

Eğitim örgütleri ayakta kalabilmek, kendilerini daha hızlı yenileyebilmek ve sağlıklı bir işleyişe sahip olabilmek için sahip oldukları insan kaynaklarından etkili biçimde yararlanmak zorundadırlar. İnsan kaynaklarından etkili şekilde yararlanabilmenin en önemli yollarından biri örgütler içerisinde gönüllü faaliyet alanları oluşturarak, işgörenlerin aktif katılımını sağlamaya çalışmaktır. Bu çalışmanın amacı, zengin bir insan kaynakları potansiyeline sahip üniversiteler bünyesinde, uygulanabilmesi ve yaygınlaştırılabilmesi için mentor (gönüllü danışman) eğitimi modeli ortaya koymaktır. Çalışmada gönüllü danışmanlık konusu üzerinde literatür taraması yapılmış ve gönüllü danışmanlığın üniversite örgütleri için önemi ve faydaları vurgulanmıştır.

MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 115 - 127, 01.02.2009

Abstract

Education organizations are obliged to benefit from the source of human that they already have effectively in order to stand, to renew themselves faster and to have a healthier process. One of the most important way to benefit from the human source effectively is to constitute voluntary activity areas and try to obtain the active participation of the staff. The aim of this study is to suggest the mentoring (voluntary counseling) education program to apply and to become widespread at universities which have rich human source potential. In this study, the literature has been searched for the voluntary counseling and the importance and benefits of voluntary counseling for the university organizations have been emphasized.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Ibrahim Çankaya This is me

Publication Date February 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Çankaya, I. (2009). MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON. Education Sciences, 4(1), 115-127. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Çankaya I. MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON. Education Sciences. February 2009;4(1):115-127. doi:10.12739/10.12739
Chicago Çankaya, Ibrahim. “MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON”. Education Sciences 4, no. 1 (February 2009): 115-27. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Çankaya I (February 1, 2009) MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON. Education Sciences 4 1 115–127.
IEEE I. Çankaya, “MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON”, Education Sciences, vol. 4, no. 1, pp. 115–127, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Çankaya, Ibrahim. “MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON”. Education Sciences 4/1 (February 2009), 115-127. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Çankaya I. MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON. Education Sciences. 2009;4:115–127.
MLA Çankaya, Ibrahim. “MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON”. Education Sciences, vol. 4, no. 1, 2009, pp. 115-27, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Çankaya I. MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON. Education Sciences. 2009;4(1):115-27.