BibTex RIS Cite

LEARNING DIMENTION OF LEARNING OBJECTS

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 208 - 217, 01.02.2009

Abstract

The concrete product of being obtained more efficient result from the information technologies which are developing rapidly and also research being conducted for using those technologies in educational area refers "Learning Objects". With the generally saying, learning objects (LOs) described as "digital sources being used to support learning" have a special structure that can be benefited in both traditional classroom settings in which performed face-to-face instructions and online implementations becoming widespread gradually. Although there are plenty of studies on designing, characteristics, terminology, and classification of LOs, it can be seen that the learning dimension which lends its name to LO has not been considered sufficiently. In this study, it has been attempted to be explained the relation between LOs and learning and examined the impact of design features on learning.

ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 208 - 217, 01.02.2009

Abstract

Baş döndürücü hızla gelişen bilişim teknolojilerinden en üst düzeyde verim alınabilmesi ve bu teknolojilerin özellikle eğitim alanında kullanımları noktasında yapılan çalışmaların somut bir ürünü 'Öğrenme Nesneleri'dir. En genel ifadeyle "öğrenmeyi desteklemek için kullanılan dijital kaynaklar" olarak nitelendirilen Öğrenme Nesneleri (ÖN), hem yüz yüze öğretimin gerçekleştirildiği sınıf ortamlarında hem de giderek yaygınlaşan çevrimiçi uygulamalarda yararlanılabilen bir yapıya sahiptir. ÖN'ün teknolojisi, tasarımı, özellikleri, adlandırılması ve sınıflandırılması gibi konularında birçok çalışma yapılmış olmasına rağmen, kavrama adını veren 'öğrenme' boyutunun gerektiği kadar irdelenmediği görülmektedir. Bu çalışmada ÖN'ün öğrenme ile ilişkisi açıklanmaya çalışılmış ve tasarım özelliklerinin öğrenme üzerindeki etkisi incelenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Yalın Kılıç Türel This is me

Mehmet Gürol This is me

Publication Date February 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Türel, Y. K., & Gürol, M. (2009). ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU. Education Sciences, 4(1), 208-217. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Türel YK, Gürol M. ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU. Education Sciences. February 2009;4(1):208-217. doi:10.12739/10.12739
Chicago Türel, Yalın Kılıç, and Mehmet Gürol. “ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU”. Education Sciences 4, no. 1 (February 2009): 208-17. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Türel YK, Gürol M (February 1, 2009) ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU. Education Sciences 4 1 208–217.
IEEE Y. K. Türel and M. Gürol, “ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU”, Education Sciences, vol. 4, no. 1, pp. 208–217, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Türel, Yalın Kılıç - Gürol, Mehmet. “ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU”. Education Sciences 4/1 (February 2009), 208-217. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Türel YK, Gürol M. ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU. Education Sciences. 2009;4:208–217.
MLA Türel, Yalın Kılıç and Mehmet Gürol. “ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU”. Education Sciences, vol. 4, no. 1, 2009, pp. 208-17, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Türel YK, Gürol M. ÖĞRENME NESNELERİNİN ÖĞRENME BOYUTU. Education Sciences. 2009;4(1):208-17.