BibTex RIS Cite

AS AN INTERDISCIPLINARY APPROACH EXPERIMENT: SPELLİNG

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 228 - 239, 01.02.2009

Abstract

Linguistics emphasizes the importance of using the Turkish language and main rules of typing properly. Technically, writing of a language is named as spelling. In our country, the subject of spelling is considered a part of Turkish and Literacy Classes and it is generally violated in other classes. The primary aim of this study is determine students' performances about correctly spelling of the 45 terms and concepts related to "Hard Sciences Teaching" class in primary school. Correctly spelling percentage of the 45 terms and concepts has been determined and interpreted for Hard Science and Primary School Teacher candidates of Faculty of Education in Celal Bayar University. In this article; spelling errors are given for the 45 terms and concepts both qualitatively and quantitatively and the possible causes for misspelling the terms and concepts are discussed.

DİSİPLİNLER ARASI BİR YAKLAŞIM DENEMESİ OLARAK İML

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 228 - 239, 01.02.2009

Abstract

Dil bilimciler, Türkçe'yi doğru kullanmanın, yazım dilindeki temel kurallara uymanın önemi üzerinde durmaktadırlar. Teknik olarak, bir dilin belli kurallarla yazıya geçirilmesine yazım (imlâ) denir. Ülkemizde imlâ (yazım) konusu sadece Türkçe ve edebiyat dersleri içeriğinde yer alan bir bölümmüş gibi değerlendirilerek, Türkçe ve edebiyat dışındaki derslerde genellikle ihmâl edilmektedir. Bu çalışmanın amacı ilköğretimde "Fen Bilgisi Öğretimi"yle ilgili 45 terim ve kavramın doğru yazılmasındaki öğrenci performansını belirlemektir. Bu çalışmada, Celal Bayar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin, 45 terim ve kavramı doğru yazma yüzdeleri tespit edilerek yorumlanmıştır. Çalışmada; her terim ve kavram için yapılan yazım hataları hem niteliksel hem de niceliksel olarak ortaya konmuş ve yazım hatalarının neden yapıldığına yönelik açıklamalar sunulmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Bilal Elbır This is me

Ömer Sevinç This is me

Ertugrul Erdogmus This is me

Publication Date February 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Elbır, B., Sevinç, Ö., & Erdogmus, E. (2009). DİSİPLİNLER ARASI BİR YAKLAŞIM DENEMESİ OLARAK İML. Education Sciences, 4(1), 228-239. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Elbır B, Sevinç Ö, Erdogmus E. DİSİPLİNLER ARASI BİR YAKLAŞIM DENEMESİ OLARAK İML. Education Sciences. February 2009;4(1):228-239. doi:10.12739/10.12739
Chicago Elbır, Bilal, Ömer Sevinç, and Ertugrul Erdogmus. “DİSİPLİNLER ARASI BİR YAKLAŞIM DENEMESİ OLARAK İML”. Education Sciences 4, no. 1 (February 2009): 228-39. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Elbır B, Sevinç Ö, Erdogmus E (February 1, 2009) DİSİPLİNLER ARASI BİR YAKLAŞIM DENEMESİ OLARAK İML. Education Sciences 4 1 228–239.
IEEE B. Elbır, Ö. Sevinç, and E. Erdogmus, “DİSİPLİNLER ARASI BİR YAKLAŞIM DENEMESİ OLARAK İML”, Education Sciences, vol. 4, no. 1, pp. 228–239, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Elbır, Bilal et al. “DİSİPLİNLER ARASI BİR YAKLAŞIM DENEMESİ OLARAK İML”. Education Sciences 4/1 (February 2009), 228-239. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Elbır B, Sevinç Ö, Erdogmus E. DİSİPLİNLER ARASI BİR YAKLAŞIM DENEMESİ OLARAK İML. Education Sciences. 2009;4:228–239.
MLA Elbır, Bilal et al. “DİSİPLİNLER ARASI BİR YAKLAŞIM DENEMESİ OLARAK İML”. Education Sciences, vol. 4, no. 1, 2009, pp. 228-39, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Elbır B, Sevinç Ö, Erdogmus E. DİSİPLİNLER ARASI BİR YAKLAŞIM DENEMESİ OLARAK İML. Education Sciences. 2009;4(1):228-39.