This study has examined the effects of learning strategy instruction on student teachers' strategy use in an introductory physics course at the university level. In this study, pretest-posttest quasi-experimental design with equivalent control group was used. Two groups of student teachers (n=75) who took General Physics II course participated in this study. In the experimental group, questioning, summarizing and graphic organizers were taught. No strategies were taught to the contol group. Data of the study were collected by the Learning Strategies Scale Used in Physics. Findings of the study indicate that strategy instruction is effective on strategy use.
Bu çalışmada, üniversite düzeyinde temel bir fizik dersinde öğrenme stratejisi öğretiminin öğretmen adaylarının strateji kullanımı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu çalışmada, denk kontrol gruplu öntest-sontest yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Genel Fizik II dersine kayıtlı iki grup öğretmen adayı (n=75) katılmıştır. Deney grubunda soru sorma, özetleme ve grafik örgütleyiciler öğretilmiştir. Kontrol grubunda strateji öğretimi yapılmamıştır. Araştırmanın verileri, Fizikte Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma sonunda, strateji öğretiminin strateji kullanımı üzerinde etkili olduğu bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 3 Issue: 4 |