Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının matematik öğretmen adaylarının matematiksel düşünme süreçlerine olan etkisini incelemektir. Araştırma kontrol gruplu ön test-son test modeline dayalı yarı deneysel bir çalışmadır. Deney ve kontrol grupları Analiz-I dersini alan matematik öğretmen adayları arasından seçilmiştir. Deneklerin matematiksel düşünme süreçlerinin karşılaştırılmasında açık-uçlu problemleri kullanılmıştır. Verilerin analizinden, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının matematiksel düşünme süreçlerine daha fazla katkı sağladığı görülmüştür. Deney grubu deneklerinin tahmin etme, genellemeleri ve hipotezleri doğrulamak için matematiksel modeller oluşturma, bu modeller arasında ilişki kurmada kontrol grubu deneklerine göre daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Bu çalışmanın, matematiksel düşünmenin geliştirilmesi için öğrenme ortamları tasarlanırken yol göstereceği düşünülmektedir.
The purpose of this study is to examine the effect of constructivist learning approach on mathematics student teachers' mathematical thinking processes. The study is a pretest-posttest quasi-experimental research. The control and the experimental group were chosen from the mathematics student teachers attending Calculus course. The open-ended problems were used to compare subjects' mathematical thinking processes. As a result of data analyzing, it was seen that the constructivist learning approach provided more contribution to mathematical thinking processes. It was determined that the experimental group's subjects were more successful than control groups' subjects in estimating, constructing mathematical models for certifying generalizations and hypnotizes, relating among these models. It is thought that this study will guide when learning environment design to develop mathematical thinking.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 3 Issue: 4 |