BibTex RIS Cite

THE EVALUATION OF PHYSICS, CHEMISTRY AND BIOLOGY COURSE BOOKS BY THE TEACHER CANDIDATES

Year 2007, Volume: 2 Issue: 4, 313 - 320, 01.05.2007

Abstract

The purpose of this research is the evaluation of the course books used in the secondary education institutions in the central province of Eskişehir by the students in the Master of Science Without Thesis Programme in the Department of Secondary Science and Mathematics Education under Eskişehir Osmangazi University Faculty of Education. During the research, a scale which was developed by the researchers has been used. The evaluation has been analyzed and interpreted with the help of SPSS statistical programme and recommendations were given regarding the study.

FİZİK, KİMYA VE BİYOLOJİ DERSİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2007, Volume: 2 Issue: 4, 313 - 320, 01.05.2007

Abstract

Bu çalışmada, Eskişehir il merkezi ortaöğretim kurumlarında fizik, kimya ve biyoloji derslerinde okutulan ders kitaplarının, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü (fizik, kimya ve biyoloji) tezsiz yüksek lisans programında öğrenim gören öğrenciler tarafından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Değerlendirmede araştırmacılar tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Değerlendirme sonucunda elde edilen veriler, SPSS paket programı yardımıyla bilgisayarda çözümlenmiş, yorumlanmış ve çalışmaya ilişkin öneriler geliştirilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Hüseyin Anılan This is me

Publication Date May 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Anılan, H. (2007). FİZİK, KİMYA VE BİYOLOJİ DERSİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 2(4), 313-320. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Anılan H. FİZİK, KİMYA VE BİYOLOJİ DERSİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. May 2007;2(4):313-320. doi:10.12739/10.12739
Chicago Anılan, Hüseyin. “FİZİK, KİMYA VE BİYOLOJİ DERSİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 2, no. 4 (May 2007): 313-20. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Anılan H (May 1, 2007) FİZİK, KİMYA VE BİYOLOJİ DERSİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 2 4 313–320.
IEEE H. Anılan, “FİZİK, KİMYA VE BİYOLOJİ DERSİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Education Sciences, vol. 2, no. 4, pp. 313–320, 2007, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Anılan, Hüseyin. “FİZİK, KİMYA VE BİYOLOJİ DERSİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 2/4 (May 2007), 313-320. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Anılan H. FİZİK, KİMYA VE BİYOLOJİ DERSİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. 2007;2:313–320.
MLA Anılan, Hüseyin. “FİZİK, KİMYA VE BİYOLOJİ DERSİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, vol. 2, no. 4, 2007, pp. 313-20, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Anılan H. FİZİK, KİMYA VE BİYOLOJİ DERSİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. 2007;2(4):313-20.