BibTex RIS Cite

TEACHING MATHEMATICS TO LOW ACHIEVING ELEMENTARY STUDENTS

Year 2007, Volume: 2 Issue: 4, 439 - 450, 01.05.2007

Abstract

This study aims to examine low achieving children's performance in learning addition, subtraction, division and multiplication as well as their problem solving abilities through applying activity based Conselor Controlled Learning method.The research is conducted at a private elementary school which is randomly assigned and located in Bornava, Izmir. Eight students have participated in this case study. All of these children have lack of motivation and concentration disorder. All of these students experience difficulties in solving mathematical problems and four kinds of processing in maths. After sampling process and considering the objectives and intented behaviors of maths lessons at second grade level, several activities that are based on consoler controlled approach are designed. These applications were supplemantary activities in traditional maths lessons and put into practice four hours a week for five weeks making 20 hours in total. Additionally, an educational software which is developed by team of the researcher has been used in a computer laboratory for two hours. Methodological education and problem solving with Star system help students to reach the objectives of maths lesson and also motivate them in learning maths.

MATEMATİKTE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN MATEMATİK EĞİTİMİ

Year 2007, Volume: 2 Issue: 4, 439 - 450, 01.05.2007

Abstract

Bu çalışma, öğrenme güçlüğü çeken öğrencilere dört işlem becerilerini ve problem çözme becerilerini kazandırmada etkinlik tabanlı Rehberli Öğrenme yöntemi uygulanarak öğrencilerin başarılarındaki değişimleri incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma İzmir ili, Bornova ilçesindeki özel bir ilköğretim okulunda 2005-2006 Öğretim yılı ikinci yarıyılında yapılmıştır. Uygulamaya 8 öğrenci katılmıştır. Bu öğrenciler 2. sınıf öğrencileridir. Bu öğrencilerin hepsinde motivasyon ve dikkat eksikliği bulunmaktadır.Bu öğrenciler, dört işlem becerilerinde ve problem çözme de hedeflenen kazanımları gerçekleştiremeyenlerdir.Öğrenciler belirlendikten sonraki aşamada 2. sınıf Matematik Programındaki hedef-davranışlar dikkate alınarak Rehberli Öğrenme yaklaşımına uygun olarak etkinlikler hazırlanmıştır. Bu uygulama süresince, öğrenciler geleneksel öğretimlerine de devam etmişlerdir. Uygulamalar haftada 4 saat olmak üzere toplam 20 saat sürmüştür.Ayrıca araştırmacı ve ekibi tarafından hazırlanan eğitim yazılımı bilgisayar laboratuvarında 2 saat olarak uygulanmıştır.Uygulanan eğitim ve problemlerin star yöntemi ile çözümü öğrencileri istenen matematiksel hedeflere ulaşmada kolaylık sağlamış aynı zamanda öğrencilerin motivasyonunu artırmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Jale Bintas This is me

Publication Date May 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Bintas, J. (2007). MATEMATİKTE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN MATEMATİK EĞİTİMİ. Education Sciences, 2(4), 439-450. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Bintas J. MATEMATİKTE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN MATEMATİK EĞİTİMİ. Education Sciences. May 2007;2(4):439-450. doi:10.12739/10.12739
Chicago Bintas, Jale. “MATEMATİKTE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN MATEMATİK EĞİTİMİ”. Education Sciences 2, no. 4 (May 2007): 439-50. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Bintas J (May 1, 2007) MATEMATİKTE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN MATEMATİK EĞİTİMİ. Education Sciences 2 4 439–450.
IEEE J. Bintas, “MATEMATİKTE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN MATEMATİK EĞİTİMİ”, Education Sciences, vol. 2, no. 4, pp. 439–450, 2007, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Bintas, Jale. “MATEMATİKTE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN MATEMATİK EĞİTİMİ”. Education Sciences 2/4 (May 2007), 439-450. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Bintas J. MATEMATİKTE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN MATEMATİK EĞİTİMİ. Education Sciences. 2007;2:439–450.
MLA Bintas, Jale. “MATEMATİKTE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN MATEMATİK EĞİTİMİ”. Education Sciences, vol. 2, no. 4, 2007, pp. 439-50, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Bintas J. MATEMATİKTE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN MATEMATİK EĞİTİMİ. Education Sciences. 2007;2(4):439-50.