Social studies teachers are expected to have high level selfefficacy in the field of geography for effective teaching. In this study 54 social studies teachers’ perception about their self-efficacy in the field of geography were analyzed in the context of some variables. To collect data, Karadeniz’s (2005) “self-efficacy beliefs concerning the field of geography scale” was used. The scale includes 19 items in 3 sub-categories. According to the results, social studies teachers’ self-efficacy level in the field of geography is at a moderate level. Seniority and gender have no statistically meaningful effect on the teachers’ perception about the field of geography, but the teachers with undergraduate education in the field of geography enjoy a higher level of ability to use the knowledge of geography in daily life compared to the teachers with educational background in social study and history.
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin etkin bir öğretim gerçekleştirebilmeleri için coğrafya alanında da kendilerini yeterli görmeleri yani bu alana yönelik öz-yeterlik inançlarının yüksek olması gerekmektedir. Bu çalışmada Rize il merkezinde görev yapan 54 sosyal bilgiler öğretmeninin coğrafya dersine yönelik öz-yeterlik algıları çeşitli değişkenler açısından analiz edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Karadeniz (2005) tarafından geliştirilen “coğrafya alanına ilişkin öz yeterlik inancı ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek üç alt boyuttan ve 19 maddeden oluşmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre, sosyal bilgiler öğretmenlerinin coğrafya alanına yönelik öz-yeterlik puanlarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin cinsiyet ve mesleki kıdemlerinin coğrafya alanına ilişkin öz-yeterlik seviyelerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşmaya yol açmadığı ancak coğrafya bölümü mezunlarının sosyal bilgiler ve tarih bölümü mezunlarına göre coğrafyayı yaşam becerilerine dönüştürebilme alt boyutunda daha yüksek bir öz-yeterlik seviyesine sahip oldukları istatistiksel olarak ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | October 7, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 9 Issue: 4 |