BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 10 Issue: 2, 125 - 138, 07.04.2015

Abstract

Entrepreneurship can be accepted as one of the vital instruments to enhance the development level of the societies. All the societies aim to raise world-known entrepreneurs. This process is really a difficult task. In order to fulfill this aim, entrepreneur culture may be presented at child ages in schools. When it is examined from that point of view a tough task comes out for today’s and tomorrow’s teachers. This research aims to put forth the entrepreneurship level of the teacher candidates and variables affecting this level. The research was a survey-based research. 404 teacher candidates formed the research group. Data were collected via a personal information form created by the researchers and an “Entrepreneurship Scale” developed for university students by Yılmaz and Sünbül (2009). Findings indicated that the teacher candidates are at a high level of entrepreneurship level. Their entrepreneurship level significantly differed only on monthly income of their families

References

  • • Abdullaeva, F., (2007). Öğrencilerin Girişimcilik Özellikleri ve İş Değerleri: Kırgızistan, Özbekistan, Azerbaycan ve Türkiye Karşılaştırılması, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • • Arslan, K., (2002). Üniversiteli Gençlerde Mesleki Tercihler ve Girişimcilik Eğilimleri, Doğuş Üniversitesi Dergisi, sayı:6, ss: 1-11.
  • • Avşar, M. (2007). Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Araştırılması, Çukurova Üniversitesinde Bir Uygulama, Adana, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • • Aytaç, Ö. ve İlhan, S., (2007). Girişimcilik ve Girişimci Kültür: Sosyolojik Bir Perspektif, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı: 18,ss: 101-120.
  • • Bird, B.J., (1989). Entrepreneurial Behavior, Illinois: Foresman and Company.
  • • Bozkurt, R., (2000). Girişimci ve Rol Bilinci, İş Fikirleri Dergisi, Aralık, sayı: 12, ss: 86-94.
  • • Bozkurt, Ö., (2007).Girişimcilik Eğiliminde Kişilik Özelliklerinin Önemi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, sayı: 2, ss. 93–111,
  • • Bozkurt, Ö., (2011). Dünyada ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi: Başarılı Girişimciler ve Öğretim Üyelerinden Öneriler, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • • Büyüköztürk, Ş., Ebru, K.Ç., Akgün, Ö.E., Şirin, K. ve Funda, D., (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi: Ankara.
  • • Chen Y., and Lai M.C., (2010). Factors Influencing The Entrepreneurial Attitude of Taiwanese Tertiary-Level, Business Students, Social Behavior and Personality, sayı: 38, ss: 1-12.
  • • Coduras, A., Urbano, D., Rojas, Ç., and Martínez, S., (2008). The Relationship Between University Support to Entrepreneurship with Entrepreneurial Activity in Spain: A Gem Data Based Analysis, International Advanced Economic Research, sayı: 14, ss. 395–406.
  • • Çetindamar, D., Tutal, E., Titiz, S. ve Taluk, Ş., (2010). Sosyal Dönüşümün Ajanları: Sosyal Girişimciler, Uluslararası Sosyal Girişimcilik Konferansı Organizasyon Komitesi Üyeleri myweb.sabanciuniv.edu/sosyalgirisimcilik/files/socent_tanimlar.doc , Erişim Tarihi (11.04.2013).
  • • Finkle, T.A., Kuratko, D.F., and Goldsby, M.G., (2006). An Examination of Entrepreneurship Centers in the United States: A National Survey, Journal of Small Business Management, Cilt: 44, sayı:2, ss. 184–206
  • • Girginer, N. ve Uçkun, N., (2004). İşletmecilik Eğitini Alan Lisans Öğrencilerinin Girişimciliğe Bakış Açıları: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F. İşletme Bölümü Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama, http://iibf.ogu.edu.tr/kongre/bildiriler/18-02.pdf, Erişim Tarihi (12.04.2013).
  • • Hood, J.N., and Young, H.E., (1993). Entrepreneurship’s Requisite Areas of Development: a Survey of Top Executives in Successful Entrepreneurial Firms, Journal of Business Venturing, sayı: 8, ss: 115-35.
  • • İrmiş, A. ve Barutçu, E., (2012). Öğrencilerin Kendilerini Girişimci Bir Kişiliğe Sahip Görmelerini ve İş Kurma Niyetlerini Etkileyen Faktörler: Bir Alan Araştırması, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Sayı: 2, ss: 1 - 24
  • • Karabulut, T., (2009). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerini ve Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştirma, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, sayı: 1, ss: 49-55.
  • • Karasar, N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (14.Baskı), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • • Koh, H.C.,(1996). Testing Hypotheses of Entrepreneurial Characteristics a Study of Hong Kong MBA Students, Journal of Managerial Psychology, sayı:11, ss: 12-25.
  • • Kuş, E., (2009). Nicel–Nitel Araştırma Teknikleri Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel Mi? Nitel mi?, Ankara:Anı yayıncılık
  • • Mueller, S., and Thomas, A.S., (2001). Culture and Entrepreneurial Potential: A Nine Country Study of Locus of Control and Innovativeness, Florida International University, Miami, National Academy of Management, Journal of Business Venturing, sayı: 16, ss: 51-75.
  • • Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri ,http://otmg.meb.gov.tr/belgeler/ogretmenyeterliklerikitabi/%C3%96%C4%9Fretmen_Yeterlikleri_Kitab%C4%B1_genel_yeterlikler_par%C3%A7a_2.pdf, Erişim Tarihi (13.04.2013).
  • • Özkul, G. ve Dulupçu, M.A., (2007). Kişisel Gelişimin Girişimci Tipleri Üzerine Etkisi: Antalya-Isparta İllerinde Bir İnceleme Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Sayı:2, ss:67-92.
  • • Öztürk, İ., (2008). 2008 Girişimcilik Raporu http://www.igiad.com/tr/girisimcilikraporu/girisimcilikraporu/igiad-2008-girisimcilik-raporu, Erişim Tarihi (16.04.2013).
  • • Schjoedt, L., and Shaver, K.G., (2007). Deciding on an Entrepreneurial Career: A Test of the Pull and Push Hypotheses Using the Panel Study of Entrepreneurial Dynamics Data1, Entrepreneurship Theory and Practice, sayı: 31, ss. 733 – 752.
  • • Vesper, K.H., and McMullan, W.E., ( 1988). Entrepreneurship: today courses, tomorrow degrees?, Entrepreneurship: Theory and Practice, sayı: 13, ,ss: 7-13.
  • • Yılmaz, E. ve Sünbül, A., (2009). Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı:21, ss:195-203.

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2015, Volume: 10 Issue: 2, 125 - 138, 07.04.2015

Abstract

Girişimcilik toplumların gelişmişlik düzeylerini arttırmada önemli unsurlardan biridir. Tüm toplumlar dünya çapında etkili girişimciler yetiştirmek isterler. Ancak bu süreç oldukça zor bir süreçtir. Bu nedenle girişimcilik kültürünün belki de çocukluktan itibaren okullarda oluşturulması düşünülebilir. Sürece bu açıdan bakıldığında bu iklimin oluşabilmesinde geleceğin ve bugünün öğretmenlerine çok önemli görevler düşmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, öğretmen adaylarının girişimcilik düzeylerini belirlemek ve öğretmen adaylarının girişimcilik düzeylerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırma tarama modelli bir çalışmadır. 404 öğretmen adayı araştırma grubunu oluşturmuştur. Veriler kişisel bilgi formu ve Yılmaz ve Sünbül(2009) tarafından geliştirilen Üniversite Öğrencileri İçin Girişimcilik Ölçeği ile toplanmıştır. Bulgulara göre, öğretmen adaylarının yüksek girişimcilik seviyesinde oldukları ve sadece aile gelirinin öğretmen adaylarının girişimcilik düzeylerini anlamlı olarak etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. 

 

References

  • • Abdullaeva, F., (2007). Öğrencilerin Girişimcilik Özellikleri ve İş Değerleri: Kırgızistan, Özbekistan, Azerbaycan ve Türkiye Karşılaştırılması, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • • Arslan, K., (2002). Üniversiteli Gençlerde Mesleki Tercihler ve Girişimcilik Eğilimleri, Doğuş Üniversitesi Dergisi, sayı:6, ss: 1-11.
  • • Avşar, M. (2007). Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Araştırılması, Çukurova Üniversitesinde Bir Uygulama, Adana, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • • Aytaç, Ö. ve İlhan, S., (2007). Girişimcilik ve Girişimci Kültür: Sosyolojik Bir Perspektif, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı: 18,ss: 101-120.
  • • Bird, B.J., (1989). Entrepreneurial Behavior, Illinois: Foresman and Company.
  • • Bozkurt, R., (2000). Girişimci ve Rol Bilinci, İş Fikirleri Dergisi, Aralık, sayı: 12, ss: 86-94.
  • • Bozkurt, Ö., (2007).Girişimcilik Eğiliminde Kişilik Özelliklerinin Önemi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, sayı: 2, ss. 93–111,
  • • Bozkurt, Ö., (2011). Dünyada ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi: Başarılı Girişimciler ve Öğretim Üyelerinden Öneriler, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • • Büyüköztürk, Ş., Ebru, K.Ç., Akgün, Ö.E., Şirin, K. ve Funda, D., (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi: Ankara.
  • • Chen Y., and Lai M.C., (2010). Factors Influencing The Entrepreneurial Attitude of Taiwanese Tertiary-Level, Business Students, Social Behavior and Personality, sayı: 38, ss: 1-12.
  • • Coduras, A., Urbano, D., Rojas, Ç., and Martínez, S., (2008). The Relationship Between University Support to Entrepreneurship with Entrepreneurial Activity in Spain: A Gem Data Based Analysis, International Advanced Economic Research, sayı: 14, ss. 395–406.
  • • Çetindamar, D., Tutal, E., Titiz, S. ve Taluk, Ş., (2010). Sosyal Dönüşümün Ajanları: Sosyal Girişimciler, Uluslararası Sosyal Girişimcilik Konferansı Organizasyon Komitesi Üyeleri myweb.sabanciuniv.edu/sosyalgirisimcilik/files/socent_tanimlar.doc , Erişim Tarihi (11.04.2013).
  • • Finkle, T.A., Kuratko, D.F., and Goldsby, M.G., (2006). An Examination of Entrepreneurship Centers in the United States: A National Survey, Journal of Small Business Management, Cilt: 44, sayı:2, ss. 184–206
  • • Girginer, N. ve Uçkun, N., (2004). İşletmecilik Eğitini Alan Lisans Öğrencilerinin Girişimciliğe Bakış Açıları: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F. İşletme Bölümü Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama, http://iibf.ogu.edu.tr/kongre/bildiriler/18-02.pdf, Erişim Tarihi (12.04.2013).
  • • Hood, J.N., and Young, H.E., (1993). Entrepreneurship’s Requisite Areas of Development: a Survey of Top Executives in Successful Entrepreneurial Firms, Journal of Business Venturing, sayı: 8, ss: 115-35.
  • • İrmiş, A. ve Barutçu, E., (2012). Öğrencilerin Kendilerini Girişimci Bir Kişiliğe Sahip Görmelerini ve İş Kurma Niyetlerini Etkileyen Faktörler: Bir Alan Araştırması, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Sayı: 2, ss: 1 - 24
  • • Karabulut, T., (2009). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerini ve Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştirma, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, sayı: 1, ss: 49-55.
  • • Karasar, N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (14.Baskı), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • • Koh, H.C.,(1996). Testing Hypotheses of Entrepreneurial Characteristics a Study of Hong Kong MBA Students, Journal of Managerial Psychology, sayı:11, ss: 12-25.
  • • Kuş, E., (2009). Nicel–Nitel Araştırma Teknikleri Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel Mi? Nitel mi?, Ankara:Anı yayıncılık
  • • Mueller, S., and Thomas, A.S., (2001). Culture and Entrepreneurial Potential: A Nine Country Study of Locus of Control and Innovativeness, Florida International University, Miami, National Academy of Management, Journal of Business Venturing, sayı: 16, ss: 51-75.
  • • Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri ,http://otmg.meb.gov.tr/belgeler/ogretmenyeterliklerikitabi/%C3%96%C4%9Fretmen_Yeterlikleri_Kitab%C4%B1_genel_yeterlikler_par%C3%A7a_2.pdf, Erişim Tarihi (13.04.2013).
  • • Özkul, G. ve Dulupçu, M.A., (2007). Kişisel Gelişimin Girişimci Tipleri Üzerine Etkisi: Antalya-Isparta İllerinde Bir İnceleme Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Sayı:2, ss:67-92.
  • • Öztürk, İ., (2008). 2008 Girişimcilik Raporu http://www.igiad.com/tr/girisimcilikraporu/girisimcilikraporu/igiad-2008-girisimcilik-raporu, Erişim Tarihi (16.04.2013).
  • • Schjoedt, L., and Shaver, K.G., (2007). Deciding on an Entrepreneurial Career: A Test of the Pull and Push Hypotheses Using the Panel Study of Entrepreneurial Dynamics Data1, Entrepreneurship Theory and Practice, sayı: 31, ss. 733 – 752.
  • • Vesper, K.H., and McMullan, W.E., ( 1988). Entrepreneurship: today courses, tomorrow degrees?, Entrepreneurship: Theory and Practice, sayı: 13, ,ss: 7-13.
  • • Yılmaz, E. ve Sünbül, A., (2009). Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı:21, ss:195-203.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

VOLKAN Pan

CENK Akay

Publication Date April 7, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Pan, V., & Akay, C. (2015). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences, 10(2), 125-138. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.2.1C0637
AMA Pan V, Akay C. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences. April 2015;10(2):125-138. doi:10.12739/NWSA.2015.10.2.1C0637
Chicago Pan, VOLKAN, and CENK Akay. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 10, no. 2 (April 2015): 125-38. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.2.1C0637.
EndNote Pan V, Akay C (April 1, 2015) EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences 10 2 125–138.
IEEE V. Pan and C. Akay, “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”, Education Sciences, vol. 10, no. 2, pp. 125–138, 2015, doi: 10.12739/NWSA.2015.10.2.1C0637.
ISNAD Pan, VOLKAN - Akay, CENK. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 10/2 (April 2015), 125-138. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.2.1C0637.
JAMA Pan V, Akay C. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2015;10:125–138.
MLA Pan, VOLKAN and CENK Akay. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 10, no. 2, 2015, pp. 125-38, doi:10.12739/NWSA.2015.10.2.1C0637.
Vancouver Pan V, Akay C. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2015;10(2):125-38.