Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞERLERİN KAZANDIRILMASI SÜRECİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÖNERİLER

Year 2017, Volume: 12 Issue: 1, 1 - 19, 01.01.2017

Abstract

Araştırmada, 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler
dersinde yer alan değerleri kazanmaları sürecinde yaşanan sorunlar ve çözüm
önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada Nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Veriler arı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Bu
doğrultuda 2012-2013 ve 2013-2014 eğitim öğretim yıllarında Eskişehir İl Milli
Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı farklı okullarda görev yapan
18
sosyal bilgiler öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.
Görüşmelerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmış
ve elde edilen veriler sayısallaştırılarak sunulmuştur. Araştırma sonucundan
elde edilen bulgulara göre
sosyal bilgiler
öğretmenleri, 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde yer alan
değerleri kazanmaları sürecinde daha çok aile ve öğrenciden kaynaklanan
sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Bunların yanı sıra eğitim sisteminden
ve çevreden kaynaklanan sorunlar da bulunmaktadır. Öğretmenler, yaşanan
sorunlar arasında; öğretmenden kaynaklanan sorunları en az sayıda
vurgulamışlardır. Yaşanan sorunların çözümüne ilişkin öğretmenler; Milli Eğitim
Bakanlığı’na, ailelere, devletin politika anlayışına, öğretmenlere, okul
yönetimine ve çevreye yönelik çeşitli öneriler getirmişlerdir. 

References

  • • Akbaş, O. (2004). “Türk Milli Eğitim Sisteminin Duyuşsal Amaçlarının İlköğretim II. Kademedeki Gerçekleşme Derecesinin Değerlendirilmesi”, Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Atbaşı, C.(2007). “İlköğretim II. Kademe (6.Ve7.Sınıfta) Sosyal Bilgiler Dersinin Öğretimi ve Öğretiminde Yaşanan Güçlükler (Aksaray Örneği”, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Balcı, N. (2008). “İlköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Değer Eğitiminin Etkililiği”, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Balcı, F.A. ve Yanpar Yelken, T. (2013). “İlköğretim Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Değerler ve Değerler Eğitimi Uygulamaları Konusunda Öğretmen Görüşleri”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 195-213.
  • • Başcı, Z. (2012). “Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Değer Eğitiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi (Erzurum Örneği)”, Yayınlanmamış doktora tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Baydar, P. (2009). “İlköğretim Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Belirlenen Değerlerin Kazanım Düzeyleri Ve Bu Süreçte Yaşanılan Soruların Değerlendirilmesi” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Baysal, N. (2013). “Ortaokul Sosyal Bilgiler Derslerinde Değerler Eğitimi Uygulamalarının Öğretmenler Yönüyle Değerlendirilmesi”, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde: Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Beldağ, A. (2012). “İlköğretim Yedinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki Değerlerin Kazanılma Düzeyinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Erzurum İli Örneği)”, Doktora tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Year 2017, Volume: 12 Issue: 1, 1 - 19, 01.01.2017

Abstract

References

  • • Akbaş, O. (2004). “Türk Milli Eğitim Sisteminin Duyuşsal Amaçlarının İlköğretim II. Kademedeki Gerçekleşme Derecesinin Değerlendirilmesi”, Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Atbaşı, C.(2007). “İlköğretim II. Kademe (6.Ve7.Sınıfta) Sosyal Bilgiler Dersinin Öğretimi ve Öğretiminde Yaşanan Güçlükler (Aksaray Örneği”, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Balcı, N. (2008). “İlköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Değer Eğitiminin Etkililiği”, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Balcı, F.A. ve Yanpar Yelken, T. (2013). “İlköğretim Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Değerler ve Değerler Eğitimi Uygulamaları Konusunda Öğretmen Görüşleri”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 195-213.
  • • Başcı, Z. (2012). “Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Değer Eğitiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi (Erzurum Örneği)”, Yayınlanmamış doktora tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Baydar, P. (2009). “İlköğretim Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Belirlenen Değerlerin Kazanım Düzeyleri Ve Bu Süreçte Yaşanılan Soruların Değerlendirilmesi” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Baysal, N. (2013). “Ortaokul Sosyal Bilgiler Derslerinde Değerler Eğitimi Uygulamalarının Öğretmenler Yönüyle Değerlendirilmesi”, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde: Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Beldağ, A. (2012). “İlköğretim Yedinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki Değerlerin Kazanılma Düzeyinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Erzurum İli Örneği)”, Doktora tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
There are 8 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

ESMA Kapan This is me

NAZLI Gökçe

Publication Date January 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Kapan, E., & Gökçe, N. (2017). SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞERLERİN KAZANDIRILMASI SÜRECİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÖNERİLER. Education Sciences, 12(1), 1-19. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.1.1C0666
AMA Kapan E, Gökçe N. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞERLERİN KAZANDIRILMASI SÜRECİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÖNERİLER. Education Sciences. January 2017;12(1):1-19. doi:10.12739/NWSA.2017.12.1.1C0666
Chicago Kapan, ESMA, and NAZLI Gökçe. “SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞERLERİN KAZANDIRILMASI SÜRECİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÖNERİLER”. Education Sciences 12, no. 1 (January 2017): 1-19. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.1.1C0666.
EndNote Kapan E, Gökçe N (January 1, 2017) SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞERLERİN KAZANDIRILMASI SÜRECİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÖNERİLER. Education Sciences 12 1 1–19.
IEEE E. Kapan and N. Gökçe, “SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞERLERİN KAZANDIRILMASI SÜRECİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÖNERİLER”, Education Sciences, vol. 12, no. 1, pp. 1–19, 2017, doi: 10.12739/NWSA.2017.12.1.1C0666.
ISNAD Kapan, ESMA - Gökçe, NAZLI. “SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞERLERİN KAZANDIRILMASI SÜRECİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÖNERİLER”. Education Sciences 12/1 (January 2017), 1-19. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.1.1C0666.
JAMA Kapan E, Gökçe N. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞERLERİN KAZANDIRILMASI SÜRECİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÖNERİLER. Education Sciences. 2017;12:1–19.
MLA Kapan, ESMA and NAZLI Gökçe. “SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞERLERİN KAZANDIRILMASI SÜRECİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÖNERİLER”. Education Sciences, vol. 12, no. 1, 2017, pp. 1-19, doi:10.12739/NWSA.2017.12.1.1C0666.
Vancouver Kapan E, Gökçe N. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞERLERİN KAZANDIRILMASI SÜRECİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÖNERİLER. Education Sciences. 2017;12(1):1-19.