Araştırmada, 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler
dersinde yer alan değerleri kazanmaları sürecinde yaşanan sorunlar ve çözüm
önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada Nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Veriler arı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Bu
doğrultuda 2012-2013 ve 2013-2014 eğitim öğretim yıllarında Eskişehir İl Milli
Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı farklı okullarda görev yapan 18
sosyal bilgiler öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.
Görüşmelerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmış
ve elde edilen veriler sayısallaştırılarak sunulmuştur. Araştırma sonucundan
elde edilen bulgulara göre sosyal bilgiler
öğretmenleri, 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde yer alan
değerleri kazanmaları sürecinde daha çok aile ve öğrenciden kaynaklanan
sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Bunların yanı sıra eğitim sisteminden
ve çevreden kaynaklanan sorunlar da bulunmaktadır. Öğretmenler, yaşanan
sorunlar arasında; öğretmenden kaynaklanan sorunları en az sayıda
vurgulamışlardır. Yaşanan sorunların çözümüne ilişkin öğretmenler; Milli Eğitim
Bakanlığı’na, ailelere, devletin politika anlayışına, öğretmenlere, okul
yönetimine ve çevreye yönelik çeşitli öneriler getirmişlerdir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 1 |