BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİ, ÖZYETERLİK VE İŞ DOYUMLARININ BELİRLENMESİ

Year 2017, Volume: 12 Issue: 1, 58 - 85, 15.01.2017

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı, Sınıf,
Fen ve Teknoloji ile Türkçe öğretmenlerinin öğretme stilleri, öğretmen
özyeterlik inançları ve iş doyumlarını belirlemek, aralarında ilişki olup
olmadığını ortaya çıkarmaktır. İlişkisel tarama modelindeki bu araştırmada, veri
toplama aracı olarak Grasha-Reichmann Öğretme Stilleri Ölçeği, Öğretmen
Özyeterlik Ölçeği ve Minnesota İş Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Muğla ili
merkez ilçede görev yapmakta olan toplam 235 öğretmen çalışmaya katılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre öğretmenler, tüm öğretme stillerini çoğunlukla yüksek düzeyde
tercih etmişlerdir. Kadın ve erkek öğretmenler arasında kadın öğretmenler
lehine yalnızca otoriter öğretme stilinde; öğretme stilleri ile ilgili hizmetiçi
eğitim alan ve almayan öğretmenler arasında ise hizmetiçi eğitim alan
öğretmenler lehine anlamı farklılıklar bulunmuştur. Ayrıca, öğretmenlerin öğretme
stilleri ile öğretmen özyeterliği arasında orta düzeyde anlamlı ve pozitif
(r=.40); öğretme stilleri ile iş doyumu arasında (r=.30) ve öğretmen özyeterliği
ile iş doyumu arasında düşük düzeyde anlamlı ve pozitif (r=.29) ilişkiler
bulunmuştur. 

References

  • • Açıkgöz Ün, K. (1998). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • • Altay, S. (2009). Beşinci Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Öğretme Stillerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • • Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2012). Ortaöğretim Okullarında Değerlerle Yönetim, Örgütsel Adalet Ve İş Doyumu Arasındaki İlişki. Sakarya University Journal of Education, Cilt: 2, Sayı: 4, ss.50-68.
  • • Arabacı, İ. B. ve Bademci, D. (2010). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sözleşmeli Öğretmenlerin İş Doyumları. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı. 20-22 Mayıs 2010. Elazığ: Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • • Ashton, P. T. & Webb, R. B. (1986). Making a Difference: Teachers’ Sense of Efficacy and Student Achievement. New York: Longman. http://www.des.emory.edu/mfp/effquotes.html (Erişim tarihi: 20.11.2008).
  • • Avşaroğlu, S., Deniz, E. M. ve Kahraman, A. (2005). Teknik Öğretmenlerde Yaşam Doyumu İş Doyumu Ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:14, ss: 115–129.
  • • Ayra, M. ve Kösterelioğlu, İ. (2016). Öğretmenlerin Mesleki Öz-Yeterlik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. GÜSBEED, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 17, ss: 81-101.
  • • Babadoğan, C., Kassenova, A. ve Karaşahinoğlu, A. (2014). Öğretmenlerin Öğrenme Ve Öğretme Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 26, ss: 125-146.
  • • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The Exercise of Control. New York: W. H. Freeman and Company. http://www.des.emory.edu/mfp/effquotes.html (Erişim tarihi: 20.11.2008).
  • • Başaran, İ. E. (2000). Örgütsel Davranış: İnsanın Üretim Gücü. Ankara: Feryal Matbaası.
  • • Başer, N., Günhan, B. C. ve Yavuz, G. (2005). İlköğretim Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerin Öğretmen Yeterlik Algılarının Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma. Denizli: XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 28-30 Eylül 2005.
  • • Baycan, F. A. (1985). Farklı Gruplarda Çalışan Kişilerde İş Doyumunun Bazı Yönlerinin Analizi. Yayınlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • • Benzer, F. (2011). İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Öz Yeterlik Algılarının Analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • • Bilgin, İ. ve Bahar, M. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,Cilt: 28,Sayı:1,ss: 19-38.
  • • Bilgin, İ., Uzuntiryaki, E. ve Geban, Ö. (2002). Kimya Öğretmenlerinin Öğretim Yaklaşımlarının Lise 1 ve 2. Sınıf Öğrencilerinin Kimya Dersi Başarılarına ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/ozetler/d155.pdf (Erişim tarihi: 30.09.2012)
  • • Birlik-Arslan, M. (1999). Öğretmenlerin Mesleki Doyumu ve Eğitim Anlayışları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Buluç, B. ve Demir, S. (2015, Nisan). İlk ve Ortaokul Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları ile İş Doyumları Arasındaki İlişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), Cilt: 16, Sayı: 1, ss: 289-308.
  • • Celep, C. (1997). Öğretmen Yeterlilik Duygusu. Yaşadıkça Eğitim. Sayı:50, ss: 27-32.
  • • Cheung, Y. H. (2008). Teacher Efficacy: A Comparative Study of Hong Kong and Shanghai Primary In-Service Teachers. Australian Educational Researcher, Volume: 35, Issue: 4, pp: 103-123.
  • • Çapa, Y., Cakıroğlu,J., Sarıkaya,H. (2005). Development and Validation of Turkish Version of Teachers’ Sense of Efficacy Scale. Eğitim ve Bilim (Education and Science). http://www.coe.ohio-state.edu/ahoy/TTSES.pdf
  • • Davis Langston, C. (2012). Exploring Relationships Among Teaching Styles, Teachers’ Perceptions of Their Self-Efficacy and Students’ Mathematics Achievement. Ph.D. Dissertation. Virginia: Liberty University.
  • • Demir, E. (2001). Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyumunu Etkileyen Olası Faktörler ve Bu Faktörler Kapsamında Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin Ölçülmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • • Ekici, G. (2006). Meslek Lisesi Öğretmenlerinin Öğretmen Özyeterlik İnançları Üzerine Bir Araştırma.
  • http://www.ejer.com.tr/tr/index.php?git=22&kategori=55&makale=201
  • • Erçelebi, H. (1997). İlkokul Öğretmenlerinin Mesleki Doyumu. Yaşadıkça Eğitim. Sayı: 50, ss: 13-17.
  • • Evin Gencel, İ. (2013). Öğretmenlerin Öğretim Stilleri Tercihleri: Türkiye-ABD Karşılaştırılması. Turkish Studies. Cilt: 8, Sayı: 8, ss: 635-648.
  • • Felder, R.M. (2002). Learning and Teaching Styles in Foreign and Second Language Education. Foreign Language Annuals. Volume: 28, Issue: 1, pp: 21-31.
  • • Fer, S. (2005, Mayıs). Düşünme Stilleri Envanterinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, Cilt: 5, Sayı: 1, ss: 31-68.
  • • Filiz, Z. (2014). Öğretmenlerin İş Doyumu ve Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 23, ss: 157-171.
  • • Gençay, Ö. A. (2007). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İş Doyumu Ve Mesleki Tükenmişliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 15, Sayı: 2, ss:765–780.
  • • Gençtürk, A. (2008). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları ve İş Doyumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak: Zonguldak Karaelmas Üniversitesi.
  • • Gençtürk, A. ve Memiş, A. (2010). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları ve İş Doyumlarının Demografik Faktörler Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online, Cilt: 9, Sayı: 3, ss: 1037-1054.
  • • Gömleksiz, M. N. ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik İnançlarına İlişkin Görüşleri. Turkish Studies, Cilt: 8, Sayı: 7, ss: 201-221.
  • • Grasha, A. F. (1994). A Matter of Style: The Teacher as Expert, Formal Authority, Personal Model, Facilitator, and Delegator. College Teaching, Issue: 42, pp:142-149.
  • • Grasha, A. F. (1996). Teaching With Style: Enhancing Learning by Understanding Teaching and Learning Styles. Pittsburgh, PA: Alliance Publishers.
  • • Grasha, A. F. (2002). Teaching With Style: A Practical Guide To Enhancing Learning by Understanding Teaching and Learning Styles. San Bernadino: Alliance Publishers.
  • • Grasha, A.F. (2003). Teaching With Style: The Integration of Teaching and Learning Styles in the Classroom. Social Studies, Volume: 94, Issue: 4, pp: 179-187.
  • • Günbayı, İ. (2000). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Doyumu Önem Puanları. MPM Verimlilik Dergisi, Sayı: 2, ss: 337-356.
  • • Güngör Seyhan, H. (2015). Kimya Öğretmenlerinin İş Doyumları, Öz-Yeterlik Algıları, Örgütsel Bağlılıkları ve İş Streslerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Turkish Journal of Education, TURJE, Cilt: 4, Sayı: 2, ss: 41-60.
  • • Karabıyık, B. & Korumaz, M. (2014). Relationship between Teachers’self-Efficacy Perceptions and Job Satisfaction Level. Procedia - Social and Behavioral Sciences. Issue: 116 (2014), pp: 826-830.
  • • Karahan, Ç. (2006). İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Öz Algılamaları ve Mesleki Doyumlarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • • Karataş, E. (2004). Bilgisayara Giriş Dersini Veren Öğretmenlerin Öğretme Stilleri İle Dersi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Eşleştirilmesinin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Kesgin, E. (2006). Okulöncesi Eğitim Öğretmenlerinin Özyeterlik Düzeyleri İle Problem Çözme Yaklaşımlarını Kullanma Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Denizli İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Kılıç, F. ve Alkan Dilbaz, G. (2013). Fen Lisesi Öğretmenlerinin Öğretim Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies. Cilt: 6, Sayı: 6, ss: 715-738.
  • • Kırel, Ç. (1996). Örgütlerde Güdüleme Süreci ve Kuramları. Örgütsel Davranış (Ed: Özkalp, E.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • • Knobloch, N. A. (2002). A Comparison of Personel Factors and Student Teachers’ Efficacy Between Two Agricultural Education Student Teacher Programs.
  • http://aaaeonline.ifas.ufl.edu/NAERC/2002/naercfiles/NAERC/comparison%20Knobloch.doc. (Erişim Tarihi: 04.08.2005)
  • • Koç, H., Yazıcıoğlu, İ. ve Hatipoğlu, H. (2009). Öğretmenlerin İş Doyum Algıları İle Performansları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 28, ss: 13–22.
  • • Koruklu, N., Feyzioğlu, B., Özenoğlu Kiremit, H. ve Aladağ, E. (2013). Öğretmenlerin İş Doyumu Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 25, ss: 119-137.
  • • Küçükyılmaz, E. A., ve Duban, A. G. N. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimi Öz-Yeterlik İnançlarının Artırılabilmesi İçin Alınacak Önlemlere İlişkin Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 2, ss: 1-23. (http://efdergi.yyu.edu).
  • • Ling, L. M. & Mann, C.P. (2000). Progressive Versus Traditional Teaching Styles-What Really Matters?
  • http://www.ped.gu.se/biorn/phgraph/papers/lomun.pdf (Erişim tarihi: September 1, 2010).
  • • Maden, S. (2012). Türkçe Öğretmenlerinin Öğretme Stilleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi. Cilt: 1, Sayı: 1, ss. 178-200.
  • • Maden, S., Durukan, E. ve Aslan, A. (2010). Türkçe Öğretmen Nitelikleri. Turkish Studies, Cilt: 5, Sayı: 4, ss: 1364-1378.
  • • Mahmutoğlu, A. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Örgütünde İş Doyumu Ve Örgütsel Bağlılık. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Mendoza, S. (2004). Teaching Styles of Technological Institutes Faculty in El Salvador, Unpublished Doctoral dissertation, Minneapolis, Minnesota: Capella University. Avaliable from ProQuest Dissertations and theses database.(UMI Number: 3127201).
  • • Milner, R. & Woolfolk Hoy, A. (2002). Respect, Social Support and Teacher Efficacy: A Case Study. American Educational Research Association. Issue: 26, pp: 1-10.
  • • Milson, A. J ve Ekşi, H. (2003). Öğretmenlerin Karakter Eğitiminde Yetkinlik Duygusu Konusunda Bir Ölçme Aracına Doğru. Journal of Values Education, Değerler Eğitimi Dergisi, Ekim/October, Cilt: 4, Sayı: 1, ss: 99-130.
  • • Önen, F. ve Öztuna, A. (2005). Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenlerinin Öz Yeterlilik Duygusunun Belirlenmesi.
  • http://www.yeditepe.edu.tr/yeditepe/GetFile.aspx?aliaspath=%2FYeditepeUniverSiteSi%2Fegitim%2FEgitim+Fakultesi%2FEDU7%2Fcilt+1+sayi+1%2Fmakale2_doc (Erişim Tarihi: 26.08.2012)
  • • Özkan, Ö., Tekkaya, C. ve Çakıroğlu, J. (2000). Fen Bilgisi Aday Öğretmenlerin Fen Kavramlarını Anlama Düzeyleri, Fen Öğretimine Yönelik Tutum ve Özyeterlik İnançları.
  • Old.Fedu.Metu.Edu.Tr/Ufbmek-5/b_kitabi/PDF/OgretmenYetistirme/ Bildiri/t300.pdf
  • • Özşaker, M. (2013). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Öz-Yeterlikleri, Tükenmişlikleri ve İş Doyumlarının İncelenmesi (Aydın İli Örneği). Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık ve Tıp Bilimleri Dergisi. Temmuz-Ağustos-Eylül 2013, Cilt: 8, Sayı: 3, ss: 37-54.
  • • Quitadamo, I. J. (2002). Critical Thinking in Higher Education: The Influence of Teaching Styles and Peer Collaboration on Science And Math Learning. Unpublished PhD Dissertation, Washington: Washington State Universitesi. (ProQuest Digital Dissertations veri tabanından Mart 2012’de ulaşılmıştır).
  • • Saracaloğlu, A. S., Aslantürk, E. ve Çengel, M. (2006). Aydın İli İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Mesleki ve Bireysel Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, ss: 104-118.
  • • Saracaloğlu, A. S., & Dinçer, I. B. (2009). A Study on Correlation Between Self-Efficacy and Academic Motivation of Prospective Teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, Volume: 1, Issue: 1, pp: 320-325.
  • • Saracaloğlu, A. S., Kumral, O. ve Kanmaz, A. (2009, Aralık). Ortaöğretim Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Yeterlikleri, Kaygıları ve Akademik Güdülenme Düzeyleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: VI, Sayı: II, ss: 38-54.
  • • Saracaloğlu, A. S. Karasakaloğlu, N. ve Evin Gencel, İ. (2010). Türkçe Öğretmenlerinin Özyeterlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: 9, Sayı: 33, ss: 265-283.
  • • Saracaloğlu, A. S.; Dedebali, N. C., Dinçer, B. ve Dursun, F. (2011). Sınıf, Fen ve Teknoloji ile Türkçe Öğretmenlerin Öğretme Stillerinin İncelenmesi. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 1C0443, Cilt: 6, Sayı: 3, ss: 2313-2327.
  • • Saracaloğlu, A. S., Özşaker, M. & Varol, S. R. (2012). Investigation of Professional Self Sufficiency Levels of Physical Education and Sports Teachers. International Online Journal of Primary Education. Volume: 1, Issue: 1, pp: 14-20.
  • • Saracaloğlu, A. S., Certel, Z., Varol, S. R. ve Bahadır, Z. (2012, Haziran). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Özyeterlik İnançları ve Denetim Odaklarının İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. Cilt: 3, Sayı: 2, ss: 54-65.
  • • Sarıtaş, E. ve Süral, S. (2010). Grasha-Reichmann Öğrenme ve Öğretme Stili Ölçeklerinin Türkçe Uyarlama Çalışması. E-Journal of New World Sciences Academy, Sayı: 5, ss: 2162-2177.
  • • Savran, A. and Çakıroğlu, J. (2003). Difference between Elemantary and Secondary Preservice Science Teachers’ Perceived Efficacy Beliefs and Their Classroom Manegement Beliefs. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Volume: 2, Issue: 4, pp: 15-20.
  • • Schmitz, G. S. & Schwarzer, R. (2000). Selbstwirksamkeitserwartung von Lehrern: Längs-schnittbefunde mit einem neuen Instrument [Perceived Self-efficacy of teachers: Longitudinal Data Using a New İnstrument]. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (German Journal of Educational Psychology). Volume: 14, Issue: 1, pp: 12-25.
  • • Süral, S. (2013). İlköğretimde Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretme Stilleri, Sınıf Yönetimi Yaklaşımları İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Süral, S. (2015). İlköğretimde Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretme Stilleri, Sınıf Yönetimi Yaklaşımları İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt: 8, Issue: 41, pp: 1027-1038.
  • • Şahin, E. & Açar, A. (2014). Determining the Relationship among Levels of Hopelessness, Levels of Job Satisfaction and Perceptions of Self-Efficacy of Teacher Candidates. Journal of Teacher Education and Educators, Volume: 3, Issue: 1, pp: 53-72.
  • • Şahin, İ. (2013). Öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 1, ss: 142-16. (http://efdergi.yyu.edu.tr).
  • • Telef, B. B. (2011). Öğretmenlerin Öz-Yeterlikleri, İş Doyumları, Yaşam Doyumları ve Tükenmişliklerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, Cilt: 10, Sayı: 1, ss: 91-108. (http://ilkogretim-online.org.tr).
  • • Tschannen-Moran, M., & Woolfolk Hoy, A. (2001). Teacher Efficacy: Capturing an Elusive Construct. Teaching and Teacher Education, Volume: 17, Issue: 7, pp: 783-805.
  • • Tschannen-Moran, M. & Woolfolk Hoy, A. (2002). The influence of Resources and Support on Teachers Efficacy Beliefs. American Educational Research Association, Issue: 13, pp: 1-8
  • • Tschannen-Moran, M., Woolfolk- Hoy, A., & Hoy, W. K. (1998). Teacher Efficacy: Its Meaning and Measure. Review of Educational Research, Volume: 68, Issue: 2, pp: 202-248.
  • • Tunacan, S. (2005). Beykoz İlçesindeki Lise Öğretmenlerinin İş Doyumunu Etkileyen Faktörler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Turcan, H. G. (2011). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Özyeterlik Algıları İle İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Türk, N. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleklerine İlişkin Öz Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi (Nevşehir İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde: Niğde Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Beden Eğitimi Spor ABD.
  • • Üredi, L. (2006). İlköğretim I. ve II. Kademe Öğretmenlerinin Öğretim Stili Tercihlerine Göre Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algılarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Üredi, L. ve Üredi, I. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Öğretim Stillerinin Yordayıcısı Olarak Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 2, ss: 133-144.
  • • Weiss, D. J., Dawis, R. V., England, G. W. & Lofquist, L. H. (1967). Manual for the Minnesota Satisfaction Questionnaire. Minnesota: Industrial Relation Center, Minnesota University.
  • • Witcher, L. A., Onwuegbuzie, A. J., Collins, K. M. T., Witcher, A. E., Minor, L. C. & James, T. L. (2002). Relationship between Teacher Efficacy and Beliefs about Education among Preservice Teachers. Paper presented at the Annual Meeting of the Mid-South Educational Research Association (29th, Chattanooga, TN, November 6-8, 2002). ED 474 899.
  • • Yenice, N., Saracaloğlu, A. S. ve Özden, B. (2013). Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Özyeterlik Algıları İle Akademik Kontrol Odağı Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 34, Sayı: 34, ss: 227-250.
  • • Zengin Kapıcı, U. (2003). İlköğretim Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları ve Sınıf-İçi İletişim Örüntüleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Year 2017, Volume: 12 Issue: 1, 58 - 85, 15.01.2017

Abstract

References

  • • Açıkgöz Ün, K. (1998). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • • Altay, S. (2009). Beşinci Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Öğretme Stillerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • • Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2012). Ortaöğretim Okullarında Değerlerle Yönetim, Örgütsel Adalet Ve İş Doyumu Arasındaki İlişki. Sakarya University Journal of Education, Cilt: 2, Sayı: 4, ss.50-68.
  • • Arabacı, İ. B. ve Bademci, D. (2010). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sözleşmeli Öğretmenlerin İş Doyumları. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı. 20-22 Mayıs 2010. Elazığ: Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • • Ashton, P. T. & Webb, R. B. (1986). Making a Difference: Teachers’ Sense of Efficacy and Student Achievement. New York: Longman. http://www.des.emory.edu/mfp/effquotes.html (Erişim tarihi: 20.11.2008).
  • • Avşaroğlu, S., Deniz, E. M. ve Kahraman, A. (2005). Teknik Öğretmenlerde Yaşam Doyumu İş Doyumu Ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:14, ss: 115–129.
  • • Ayra, M. ve Kösterelioğlu, İ. (2016). Öğretmenlerin Mesleki Öz-Yeterlik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. GÜSBEED, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 17, ss: 81-101.
  • • Babadoğan, C., Kassenova, A. ve Karaşahinoğlu, A. (2014). Öğretmenlerin Öğrenme Ve Öğretme Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 26, ss: 125-146.
  • • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The Exercise of Control. New York: W. H. Freeman and Company. http://www.des.emory.edu/mfp/effquotes.html (Erişim tarihi: 20.11.2008).
  • • Başaran, İ. E. (2000). Örgütsel Davranış: İnsanın Üretim Gücü. Ankara: Feryal Matbaası.
  • • Başer, N., Günhan, B. C. ve Yavuz, G. (2005). İlköğretim Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerin Öğretmen Yeterlik Algılarının Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma. Denizli: XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 28-30 Eylül 2005.
  • • Baycan, F. A. (1985). Farklı Gruplarda Çalışan Kişilerde İş Doyumunun Bazı Yönlerinin Analizi. Yayınlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • • Benzer, F. (2011). İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Öz Yeterlik Algılarının Analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • • Bilgin, İ. ve Bahar, M. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,Cilt: 28,Sayı:1,ss: 19-38.
  • • Bilgin, İ., Uzuntiryaki, E. ve Geban, Ö. (2002). Kimya Öğretmenlerinin Öğretim Yaklaşımlarının Lise 1 ve 2. Sınıf Öğrencilerinin Kimya Dersi Başarılarına ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/ozetler/d155.pdf (Erişim tarihi: 30.09.2012)
  • • Birlik-Arslan, M. (1999). Öğretmenlerin Mesleki Doyumu ve Eğitim Anlayışları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Buluç, B. ve Demir, S. (2015, Nisan). İlk ve Ortaokul Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları ile İş Doyumları Arasındaki İlişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), Cilt: 16, Sayı: 1, ss: 289-308.
  • • Celep, C. (1997). Öğretmen Yeterlilik Duygusu. Yaşadıkça Eğitim. Sayı:50, ss: 27-32.
  • • Cheung, Y. H. (2008). Teacher Efficacy: A Comparative Study of Hong Kong and Shanghai Primary In-Service Teachers. Australian Educational Researcher, Volume: 35, Issue: 4, pp: 103-123.
  • • Çapa, Y., Cakıroğlu,J., Sarıkaya,H. (2005). Development and Validation of Turkish Version of Teachers’ Sense of Efficacy Scale. Eğitim ve Bilim (Education and Science). http://www.coe.ohio-state.edu/ahoy/TTSES.pdf
  • • Davis Langston, C. (2012). Exploring Relationships Among Teaching Styles, Teachers’ Perceptions of Their Self-Efficacy and Students’ Mathematics Achievement. Ph.D. Dissertation. Virginia: Liberty University.
  • • Demir, E. (2001). Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyumunu Etkileyen Olası Faktörler ve Bu Faktörler Kapsamında Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin Ölçülmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • • Ekici, G. (2006). Meslek Lisesi Öğretmenlerinin Öğretmen Özyeterlik İnançları Üzerine Bir Araştırma.
  • http://www.ejer.com.tr/tr/index.php?git=22&kategori=55&makale=201
  • • Erçelebi, H. (1997). İlkokul Öğretmenlerinin Mesleki Doyumu. Yaşadıkça Eğitim. Sayı: 50, ss: 13-17.
  • • Evin Gencel, İ. (2013). Öğretmenlerin Öğretim Stilleri Tercihleri: Türkiye-ABD Karşılaştırılması. Turkish Studies. Cilt: 8, Sayı: 8, ss: 635-648.
  • • Felder, R.M. (2002). Learning and Teaching Styles in Foreign and Second Language Education. Foreign Language Annuals. Volume: 28, Issue: 1, pp: 21-31.
  • • Fer, S. (2005, Mayıs). Düşünme Stilleri Envanterinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, Cilt: 5, Sayı: 1, ss: 31-68.
  • • Filiz, Z. (2014). Öğretmenlerin İş Doyumu ve Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 23, ss: 157-171.
  • • Gençay, Ö. A. (2007). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İş Doyumu Ve Mesleki Tükenmişliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 15, Sayı: 2, ss:765–780.
  • • Gençtürk, A. (2008). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları ve İş Doyumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak: Zonguldak Karaelmas Üniversitesi.
  • • Gençtürk, A. ve Memiş, A. (2010). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları ve İş Doyumlarının Demografik Faktörler Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online, Cilt: 9, Sayı: 3, ss: 1037-1054.
  • • Gömleksiz, M. N. ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik İnançlarına İlişkin Görüşleri. Turkish Studies, Cilt: 8, Sayı: 7, ss: 201-221.
  • • Grasha, A. F. (1994). A Matter of Style: The Teacher as Expert, Formal Authority, Personal Model, Facilitator, and Delegator. College Teaching, Issue: 42, pp:142-149.
  • • Grasha, A. F. (1996). Teaching With Style: Enhancing Learning by Understanding Teaching and Learning Styles. Pittsburgh, PA: Alliance Publishers.
  • • Grasha, A. F. (2002). Teaching With Style: A Practical Guide To Enhancing Learning by Understanding Teaching and Learning Styles. San Bernadino: Alliance Publishers.
  • • Grasha, A.F. (2003). Teaching With Style: The Integration of Teaching and Learning Styles in the Classroom. Social Studies, Volume: 94, Issue: 4, pp: 179-187.
  • • Günbayı, İ. (2000). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Doyumu Önem Puanları. MPM Verimlilik Dergisi, Sayı: 2, ss: 337-356.
  • • Güngör Seyhan, H. (2015). Kimya Öğretmenlerinin İş Doyumları, Öz-Yeterlik Algıları, Örgütsel Bağlılıkları ve İş Streslerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Turkish Journal of Education, TURJE, Cilt: 4, Sayı: 2, ss: 41-60.
  • • Karabıyık, B. & Korumaz, M. (2014). Relationship between Teachers’self-Efficacy Perceptions and Job Satisfaction Level. Procedia - Social and Behavioral Sciences. Issue: 116 (2014), pp: 826-830.
  • • Karahan, Ç. (2006). İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Öz Algılamaları ve Mesleki Doyumlarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • • Karataş, E. (2004). Bilgisayara Giriş Dersini Veren Öğretmenlerin Öğretme Stilleri İle Dersi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Eşleştirilmesinin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Kesgin, E. (2006). Okulöncesi Eğitim Öğretmenlerinin Özyeterlik Düzeyleri İle Problem Çözme Yaklaşımlarını Kullanma Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Denizli İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Kılıç, F. ve Alkan Dilbaz, G. (2013). Fen Lisesi Öğretmenlerinin Öğretim Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies. Cilt: 6, Sayı: 6, ss: 715-738.
  • • Kırel, Ç. (1996). Örgütlerde Güdüleme Süreci ve Kuramları. Örgütsel Davranış (Ed: Özkalp, E.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • • Knobloch, N. A. (2002). A Comparison of Personel Factors and Student Teachers’ Efficacy Between Two Agricultural Education Student Teacher Programs.
  • http://aaaeonline.ifas.ufl.edu/NAERC/2002/naercfiles/NAERC/comparison%20Knobloch.doc. (Erişim Tarihi: 04.08.2005)
  • • Koç, H., Yazıcıoğlu, İ. ve Hatipoğlu, H. (2009). Öğretmenlerin İş Doyum Algıları İle Performansları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 28, ss: 13–22.
  • • Koruklu, N., Feyzioğlu, B., Özenoğlu Kiremit, H. ve Aladağ, E. (2013). Öğretmenlerin İş Doyumu Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 25, ss: 119-137.
  • • Küçükyılmaz, E. A., ve Duban, A. G. N. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimi Öz-Yeterlik İnançlarının Artırılabilmesi İçin Alınacak Önlemlere İlişkin Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 2, ss: 1-23. (http://efdergi.yyu.edu).
  • • Ling, L. M. & Mann, C.P. (2000). Progressive Versus Traditional Teaching Styles-What Really Matters?
  • http://www.ped.gu.se/biorn/phgraph/papers/lomun.pdf (Erişim tarihi: September 1, 2010).
  • • Maden, S. (2012). Türkçe Öğretmenlerinin Öğretme Stilleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi. Cilt: 1, Sayı: 1, ss. 178-200.
  • • Maden, S., Durukan, E. ve Aslan, A. (2010). Türkçe Öğretmen Nitelikleri. Turkish Studies, Cilt: 5, Sayı: 4, ss: 1364-1378.
  • • Mahmutoğlu, A. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Örgütünde İş Doyumu Ve Örgütsel Bağlılık. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Mendoza, S. (2004). Teaching Styles of Technological Institutes Faculty in El Salvador, Unpublished Doctoral dissertation, Minneapolis, Minnesota: Capella University. Avaliable from ProQuest Dissertations and theses database.(UMI Number: 3127201).
  • • Milner, R. & Woolfolk Hoy, A. (2002). Respect, Social Support and Teacher Efficacy: A Case Study. American Educational Research Association. Issue: 26, pp: 1-10.
  • • Milson, A. J ve Ekşi, H. (2003). Öğretmenlerin Karakter Eğitiminde Yetkinlik Duygusu Konusunda Bir Ölçme Aracına Doğru. Journal of Values Education, Değerler Eğitimi Dergisi, Ekim/October, Cilt: 4, Sayı: 1, ss: 99-130.
  • • Önen, F. ve Öztuna, A. (2005). Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenlerinin Öz Yeterlilik Duygusunun Belirlenmesi.
  • http://www.yeditepe.edu.tr/yeditepe/GetFile.aspx?aliaspath=%2FYeditepeUniverSiteSi%2Fegitim%2FEgitim+Fakultesi%2FEDU7%2Fcilt+1+sayi+1%2Fmakale2_doc (Erişim Tarihi: 26.08.2012)
  • • Özkan, Ö., Tekkaya, C. ve Çakıroğlu, J. (2000). Fen Bilgisi Aday Öğretmenlerin Fen Kavramlarını Anlama Düzeyleri, Fen Öğretimine Yönelik Tutum ve Özyeterlik İnançları.
  • Old.Fedu.Metu.Edu.Tr/Ufbmek-5/b_kitabi/PDF/OgretmenYetistirme/ Bildiri/t300.pdf
  • • Özşaker, M. (2013). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Öz-Yeterlikleri, Tükenmişlikleri ve İş Doyumlarının İncelenmesi (Aydın İli Örneği). Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık ve Tıp Bilimleri Dergisi. Temmuz-Ağustos-Eylül 2013, Cilt: 8, Sayı: 3, ss: 37-54.
  • • Quitadamo, I. J. (2002). Critical Thinking in Higher Education: The Influence of Teaching Styles and Peer Collaboration on Science And Math Learning. Unpublished PhD Dissertation, Washington: Washington State Universitesi. (ProQuest Digital Dissertations veri tabanından Mart 2012’de ulaşılmıştır).
  • • Saracaloğlu, A. S., Aslantürk, E. ve Çengel, M. (2006). Aydın İli İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Mesleki ve Bireysel Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, ss: 104-118.
  • • Saracaloğlu, A. S., & Dinçer, I. B. (2009). A Study on Correlation Between Self-Efficacy and Academic Motivation of Prospective Teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, Volume: 1, Issue: 1, pp: 320-325.
  • • Saracaloğlu, A. S., Kumral, O. ve Kanmaz, A. (2009, Aralık). Ortaöğretim Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Yeterlikleri, Kaygıları ve Akademik Güdülenme Düzeyleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: VI, Sayı: II, ss: 38-54.
  • • Saracaloğlu, A. S. Karasakaloğlu, N. ve Evin Gencel, İ. (2010). Türkçe Öğretmenlerinin Özyeterlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: 9, Sayı: 33, ss: 265-283.
  • • Saracaloğlu, A. S.; Dedebali, N. C., Dinçer, B. ve Dursun, F. (2011). Sınıf, Fen ve Teknoloji ile Türkçe Öğretmenlerin Öğretme Stillerinin İncelenmesi. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 1C0443, Cilt: 6, Sayı: 3, ss: 2313-2327.
  • • Saracaloğlu, A. S., Özşaker, M. & Varol, S. R. (2012). Investigation of Professional Self Sufficiency Levels of Physical Education and Sports Teachers. International Online Journal of Primary Education. Volume: 1, Issue: 1, pp: 14-20.
  • • Saracaloğlu, A. S., Certel, Z., Varol, S. R. ve Bahadır, Z. (2012, Haziran). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Özyeterlik İnançları ve Denetim Odaklarının İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. Cilt: 3, Sayı: 2, ss: 54-65.
  • • Sarıtaş, E. ve Süral, S. (2010). Grasha-Reichmann Öğrenme ve Öğretme Stili Ölçeklerinin Türkçe Uyarlama Çalışması. E-Journal of New World Sciences Academy, Sayı: 5, ss: 2162-2177.
  • • Savran, A. and Çakıroğlu, J. (2003). Difference between Elemantary and Secondary Preservice Science Teachers’ Perceived Efficacy Beliefs and Their Classroom Manegement Beliefs. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Volume: 2, Issue: 4, pp: 15-20.
  • • Schmitz, G. S. & Schwarzer, R. (2000). Selbstwirksamkeitserwartung von Lehrern: Längs-schnittbefunde mit einem neuen Instrument [Perceived Self-efficacy of teachers: Longitudinal Data Using a New İnstrument]. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (German Journal of Educational Psychology). Volume: 14, Issue: 1, pp: 12-25.
  • • Süral, S. (2013). İlköğretimde Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretme Stilleri, Sınıf Yönetimi Yaklaşımları İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Süral, S. (2015). İlköğretimde Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretme Stilleri, Sınıf Yönetimi Yaklaşımları İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt: 8, Issue: 41, pp: 1027-1038.
  • • Şahin, E. & Açar, A. (2014). Determining the Relationship among Levels of Hopelessness, Levels of Job Satisfaction and Perceptions of Self-Efficacy of Teacher Candidates. Journal of Teacher Education and Educators, Volume: 3, Issue: 1, pp: 53-72.
  • • Şahin, İ. (2013). Öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 1, ss: 142-16. (http://efdergi.yyu.edu.tr).
  • • Telef, B. B. (2011). Öğretmenlerin Öz-Yeterlikleri, İş Doyumları, Yaşam Doyumları ve Tükenmişliklerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, Cilt: 10, Sayı: 1, ss: 91-108. (http://ilkogretim-online.org.tr).
  • • Tschannen-Moran, M., & Woolfolk Hoy, A. (2001). Teacher Efficacy: Capturing an Elusive Construct. Teaching and Teacher Education, Volume: 17, Issue: 7, pp: 783-805.
  • • Tschannen-Moran, M. & Woolfolk Hoy, A. (2002). The influence of Resources and Support on Teachers Efficacy Beliefs. American Educational Research Association, Issue: 13, pp: 1-8
  • • Tschannen-Moran, M., Woolfolk- Hoy, A., & Hoy, W. K. (1998). Teacher Efficacy: Its Meaning and Measure. Review of Educational Research, Volume: 68, Issue: 2, pp: 202-248.
  • • Tunacan, S. (2005). Beykoz İlçesindeki Lise Öğretmenlerinin İş Doyumunu Etkileyen Faktörler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Turcan, H. G. (2011). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Özyeterlik Algıları İle İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Türk, N. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleklerine İlişkin Öz Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi (Nevşehir İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde: Niğde Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Beden Eğitimi Spor ABD.
  • • Üredi, L. (2006). İlköğretim I. ve II. Kademe Öğretmenlerinin Öğretim Stili Tercihlerine Göre Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algılarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Üredi, L. ve Üredi, I. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Öğretim Stillerinin Yordayıcısı Olarak Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 2, ss: 133-144.
  • • Weiss, D. J., Dawis, R. V., England, G. W. & Lofquist, L. H. (1967). Manual for the Minnesota Satisfaction Questionnaire. Minnesota: Industrial Relation Center, Minnesota University.
  • • Witcher, L. A., Onwuegbuzie, A. J., Collins, K. M. T., Witcher, A. E., Minor, L. C. & James, T. L. (2002). Relationship between Teacher Efficacy and Beliefs about Education among Preservice Teachers. Paper presented at the Annual Meeting of the Mid-South Educational Research Association (29th, Chattanooga, TN, November 6-8, 2002). ED 474 899.
  • • Yenice, N., Saracaloğlu, A. S. ve Özden, B. (2013). Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Özyeterlik Algıları İle Akademik Kontrol Odağı Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 34, Sayı: 34, ss: 227-250.
  • • Zengin Kapıcı, U. (2003). İlköğretim Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları ve Sınıf-İçi İletişim Örüntüleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
There are 92 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Beste Dinçer

Asuman Seda Saracaloğlu

Çiğdem Aldan Karademir This is me

Nurhak Cem Dedebali This is me

Publication Date January 15, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Dinçer, B., Saracaloğlu, A. S., Aldan Karademir, Ç., Dedebali, N. C. (2017). ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİ, ÖZYETERLİK VE İŞ DOYUMLARININ BELİRLENMESİ. Education Sciences, 12(1), 58-85. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.1.1C0669
AMA Dinçer B, Saracaloğlu AS, Aldan Karademir Ç, Dedebali NC. ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİ, ÖZYETERLİK VE İŞ DOYUMLARININ BELİRLENMESİ. Education Sciences. January 2017;12(1):58-85. doi:10.12739/NWSA.2017.12.1.1C0669
Chicago Dinçer, Beste, Asuman Seda Saracaloğlu, Çiğdem Aldan Karademir, and Nurhak Cem Dedebali. “ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİ, ÖZYETERLİK VE İŞ DOYUMLARININ BELİRLENMESİ”. Education Sciences 12, no. 1 (January 2017): 58-85. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.1.1C0669.
EndNote Dinçer B, Saracaloğlu AS, Aldan Karademir Ç, Dedebali NC (January 1, 2017) ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİ, ÖZYETERLİK VE İŞ DOYUMLARININ BELİRLENMESİ. Education Sciences 12 1 58–85.
IEEE B. Dinçer, A. S. Saracaloğlu, Ç. Aldan Karademir, and N. C. Dedebali, “ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİ, ÖZYETERLİK VE İŞ DOYUMLARININ BELİRLENMESİ”, Education Sciences, vol. 12, no. 1, pp. 58–85, 2017, doi: 10.12739/NWSA.2017.12.1.1C0669.
ISNAD Dinçer, Beste et al. “ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİ, ÖZYETERLİK VE İŞ DOYUMLARININ BELİRLENMESİ”. Education Sciences 12/1 (January 2017), 58-85. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.1.1C0669.
JAMA Dinçer B, Saracaloğlu AS, Aldan Karademir Ç, Dedebali NC. ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİ, ÖZYETERLİK VE İŞ DOYUMLARININ BELİRLENMESİ. Education Sciences. 2017;12:58–85.
MLA Dinçer, Beste et al. “ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİ, ÖZYETERLİK VE İŞ DOYUMLARININ BELİRLENMESİ”. Education Sciences, vol. 12, no. 1, 2017, pp. 58-85, doi:10.12739/NWSA.2017.12.1.1C0669.
Vancouver Dinçer B, Saracaloğlu AS, Aldan Karademir Ç, Dedebali NC. ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİ, ÖZYETERLİK VE İŞ DOYUMLARININ BELİRLENMESİ. Education Sciences. 2017;12(1):58-85.