Bu araştırmanın temel amacı, Sınıf,
Fen ve Teknoloji ile Türkçe öğretmenlerinin öğretme stilleri, öğretmen
özyeterlik inançları ve iş doyumlarını belirlemek, aralarında ilişki olup
olmadığını ortaya çıkarmaktır. İlişkisel tarama modelindeki bu araştırmada, veri
toplama aracı olarak Grasha-Reichmann Öğretme Stilleri Ölçeği, Öğretmen
Özyeterlik Ölçeği ve Minnesota İş Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Muğla ili
merkez ilçede görev yapmakta olan toplam 235 öğretmen çalışmaya katılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre öğretmenler, tüm öğretme stillerini çoğunlukla yüksek düzeyde
tercih etmişlerdir. Kadın ve erkek öğretmenler arasında kadın öğretmenler
lehine yalnızca otoriter öğretme stilinde; öğretme stilleri ile ilgili hizmetiçi
eğitim alan ve almayan öğretmenler arasında ise hizmetiçi eğitim alan
öğretmenler lehine anlamı farklılıklar bulunmuştur. Ayrıca, öğretmenlerin öğretme
stilleri ile öğretmen özyeterliği arasında orta düzeyde anlamlı ve pozitif
(r=.40); öğretme stilleri ile iş doyumu arasında (r=.30) ve öğretmen özyeterliği
ile iş doyumu arasında düşük düzeyde anlamlı ve pozitif (r=.29) ilişkiler
bulunmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 1 |