Bu çalışmada, aile danışmanlığı eğitimi alan bireylerin Fonksiyonel
Olmayan tutumları ve Özsaygı düzeylerinin yapılan deneysel işlem sonucunda
değişip değişmediği saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmada 2x2’lik split-plot faktöryel
desen kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Fonksiyonel Olmayan
Tutumlar Ölçeği ile Rosenberg Öz-saygı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya 18’i
deney, 14’ü kontrol grubunda olmak üzere toplam 32 denek katılmıştır. Çalışma
sonucunda aile danışmanlığı eğitimine katılan bireylerin fonksiyonel olmayan
tutumlarının, katılmayanlara göre olumlu yönde değiştiği, öz saygı düzeylerinin
ise farklılaşmadığı saptanmıştır. Bu sonuç yapılan aile danışmanlığı eğitiminin
bireylerin fonksiyonel olmayan düşüncelerini olumlu yönde değiştirdiğini
göstermektedir.
Aile Danışmanlığı Fonksiyonel Olmayan Tutumlar Öz-Saygı Deneysel Çalışma Psikolojik Danışma
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 6, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 3 |