Bu araştırmada öğretmen adaylarının öğretme
anlayışlarının çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma eğitim fakültelerinin son sınıfında
öğrenim gören ve öğretmenlik uygulaması dersini almış olan öğretmen adayları
ile yürütülmüştür. Araştırmaya 1021 erkek ve 990 kadın olmak üzere toplam 2011
öğretmen adayı katılmıştır. Veriler 5’li likert yapıdaki Öğretim Anlayışı
Ölçeği ile toplanmıştır. Toplanan veriler betimsel analizin yanı sıra, Bağımsız
Gruplar t Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi uygulanarak analiz edilmiştir.
Analiz sonucunda kadın öğretmen adaylarının erkelere göre daha fazla öğrenci
merkezli anlayışa sahip oldukları belirlenmiştir. Sayısal alanlarda öğrenim
görenlerin sosyal bilimlerde öğrenim görenlere göre daha fazla öğretmen odaklı
anlayışına sahip oldukları ve daha az öğrenci odaklı strateji benimsedikleri
belirlenmiştir. Sonuçlar, öğretmen adaylarının öğrenci merkezli anlayışlarının
geliştirilmesinde özellikle sayısal bilimler alanında öğrenci merkezli öğretime
dayalı öğretim uygulamaları ve rol-model olunması gerektiğini göstermektedir.
Öğretmen Yetiştirme Öğrenme Öğretim Yaklaşımı Öğretmen Merkezli Yaklaşım Öğrenci Merkezli Yaklaşım
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 4 |